۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مسائل فرهنگی از جدی‌ترین دغدغه‌های دادگستری استان است
کد خبر: ۱۶۳۱۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

رئيس كل دادگستري استان قزوين:

مسائل فرهنگی از جدی‌ترین دغدغه‌های دادگستری استان است

رئيس كل دادگستري استان قزوين مسائل فرهنگی را با اهمیت خواند و توجه به آن را از دغدغه‌های مسئولان دادگستری برشمرد.

مسائل فرهنگی از جدی‌ترین دغدغه‌های دادگستری استان است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، جمال انصاری در دیدار مسئولین قضایی استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران دستگاه قضایی بر موضوع پیشگیری تأکید بسیاری داشتند.

وی ادامه داد: قطع یقین توجه به پیشگیری از گذشته مورد توجه روسای قبلی و پیشین دستگاه قضایی بوده است ولی در دوره حاضر این تأکید از سوی رئیس محترم قوه قضائیه بیش از پیش مورد توجه است به طوری که معاونتی تحت همین عنوان ایجاد کرده‌اند.

رئيس كل دادگستري استان قزوين اضافه کرد: نباید فراموش کرد که نمی‌توان به امر پیشگیری پرداخت و از رویکردهای اجتماعی و فرهنگی غافل شد چراکه فرهنگ در این میان مهم است از همین رو مقام معظم رهبری فرهنگ را همچون هوای جامعه توصیف می‌کنند.

وی افزود: لازم است ظرفیت‌های فرهنگی رسمی و غیررسمی مورد توجه قرار گیرد و این ظرفیت‌ها در مسیر همدلی، همکاری و هم افزایی برای رشد و پیشرفت کشور هم صدا شوند تا بتوانند دستاوردهای موفقی داشته باشند.

انصاری عنوان کرد: ظرفیت بسیار خوبی در استان قزوین برای پویایی بیشتر وجود دارد و فعال کردن آنها نیازمند اقدامات چندوجهی و مکمل است و اگر این اتفاق بیفتد مردم بهره‌مندی بیشتری از ظرفیت‌ها خواهند داشت.

وی اعلام کرد: مسائل فرهنگی از جدی‌ترین دغدغه‌های مجموعه دادگستری استان است از همین رو میزان ورودی پرونده‌ها به مجموعه دادگستری بیان کننده آن است که دچار آسیب‌های اجتماعی هستیم که برای رفع آن باید کار جدی فرهنگی صورت بگیرد.

رئيس كل دادگستري استان قزوين خاطرنشان کرد: از همین رو باید به مسائل فرهنگی با نگاه جامع تری بنگریم و در این میان قطع یقین اقدامات فرهنگی می‌تواند در تحقق شعار سال از جمله اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل موثر باشد.

دوستی‌ها و سفارشات نباید بر قضاوت‌ها اثرگذار شود
در این دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین نیز اظهار کرد: اگر سرمایه‌های دینی را به خوبی به مردم معرفی کنیم به بالندگی دست پیدا خواهیم کرد، به هر میزانی که جامعه از نظر قرآنی و دینی ارتقا پیدا کند، پرونده‌های قضایی و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

آیت‌ا... عبدالکریم عابدینی اضافه کرد: نباید دوستی‌ها و سفارشات بر قضاوت‌ها اثرگذار شود چرا که هر دو طرف در قیامت متضرر می‌شوند و باید تلاش کنیم رفاقت‌ها بر اساس تقوا باشد.

وی افزود: در روز قیامت انسان ظالم دچار ندامت و پشیمانی می‌شود و آرزو می‌کند که ای کاش با پیغمبر (ص) هم‌خط و همراه می‌شدم.

امام‌جمعه قزوین یادآورشد: همه مشکلات به خاطر مهجور ماندن قرآن است، هر چقدر پایبندی به قرآن بیشتر شود باعث کم شدن تخلفات، مشکلات و در نهایت کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود و باید در این راستا وظایفمان را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان