۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پاسداشت شهدا، نشر شعائرالله و تقویت کننده ایمان است
کد خبر: ۱۶۲۸۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۱ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

پاسداشت شهدا، نشر شعائرالله و تقویت کننده ایمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که پاسداشت شهدا نشر شعائرالله است، گفت: پاسداشت جایگاه والای شهدا عمل صالح محسوب می‌شود و در تقویت ایمان اثرگذار است.

پاسداشت شهدا، نشر شعائرالله و تقویت کننده ایمان است

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین امروز (شنبه) در مراسمی که به مناسبت شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی در مسجد آقا سیدعلی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهدا عمرشان را در راستای نشر شعائر الهی قرار دادند تا رضای خدای متعال را به‌دست آورند.

وی تصریح کرد: خداوند به پیغمبر (ص) فرموده به مردم خبر بده، خسارت‌بارترین افراد کسانی هستند که هر چه استعداد، مال، عمر، عقل و فرصت داشتند را تنها در لذت‌های دنیایی خرج کردند و به فکر آخرت نبودند.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: آن‌ها در خواب و آرزوهایشان به سر می‌برند و پیش خودشان گمان می‌کنند که از همه انسان‌ها، در مرتبه بالاتری قرار دارند و به واسطه بهره‌مندی از ثروت و موقعیت دنیایی، خود را از دیگران جلوتر می‌بینند در حالی که خداوند به کسانی که دنیا را رها کردند و در راه خدا شهادت کرده و به شهادت رسیدند جایگاه بسیار رفیع و والایی عنایت کرده است.

 


 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال فرموده همه انسان‌ها در خسران هستند و به همین خاطر باید تلاش کنیم تا نهایت استفاده را از مدت کوتاه عمر ببریم.

 وی با بیان این‌که ایمان همان باور و اعتقاد راسخ قلبی است، افزود: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن این است که قلباً باور کند خدا و جهنمی است و تسلیم ظاهری حق‌تعالی نباشد. شهدا از جمله کسانی بودند که باور و اعتقاد راسخ قلبی به قیامت و خدای متعال داشتند.

آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که مؤمن کسی است که نام خدا او را متحول و دگرگون می‌کند، افزود: تحول و دگرگونی مؤمن با شنیدن نام خدا به واسطه عشق و عاطفه است و ترس در این رابطه به خاطر از دست دادن معشوق است.

 



امام‌جمعه قزوین به ویژگی‌های دیگر مؤمنان اشاره و اضافه کرد: باید تلاوت آیات الهی منجر به مستحکم‌تر شدن رابطه انسان با خدای متعال شود و کسانی که در این مسیر قرار می‌گیرند درواقع در راستای سیره و سلوک صیاد شیرازی‌ها قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: در دوران دفاع مقدس درهای جهاد و شهادت باز بود و با وجود جایگاه والای جهادگران نزد خدای متعال و تأکیدات امام، برخی فرصت حضور در جبهه را پیدا نکردند.

منبع: روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان