۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اقتصاد دیجیتالی، فرصت مناسب شغلی برای کارآفرینان
کد خبر: ۱۶۲۷۴۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اقتصاد دیجیتالی، فرصت مناسب شغلی برای کارآفرینان

‌یک مدرس دانشگاه گفت: اقتصاد دیجیتالی که مبتنی بر فناوری‌های دیجیتالی مدرن است، فرصت‌های بی‌نظیر شغلی را برای کارآفرینان به‌وجود آورده است، ولی متاسفانه این فرصت‌ها هنوز به خوبی شفاف‌سازی و معرفی نشده‌اند.

اقتصاد دیجیتالی، فرصت مناسب شغلی برای کارآفرینان

‌یک مدرس دانشگاه گفت: اقتصاد دیجیتالی که مبتنی بر فناوری‌های دیجیتالی مدرن است، فرصت‌های بی‌نظیر شغلی را برای کارآفرینان به‌وجود آورده است، ولی متاسفانه این فرصت‌ها هنوز به خوبی شفاف‌سازی و معرفی نشده‌اند.

‌رضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه زنجان با اشاره به گستردگی اقتصاد دیجیتالی، عنوان کرد: اقتصاد دیجیتالی آنلاین شامل شبکه‌های ارتباط دیجیتالی مانند شبکه‌های داخلی، اینترنت و شبکه‌های ارزش‌افزای خصوصی است، همچنین کامپیوترها، نرم‌افزارها و سایر موارد مربوط به فناوری اطلاعات، شامل اقتصاد دیجیتالی است.

‌این کارشناس نرم‌افزار اظهار کرد: به اقتصاد دیجیتالی، اقتصاد اینترنتی، اقتصاد جدید یا اقتصاد وب نیز گفته می‌شود که در اقتصاد نوین شبکه‌های دیجیتالی و زیرساخت‌های ارتباطی، بستری جهانی (Global platform) را فراهم می‌کنند که از طریق آن مردم و سازمان‌ها قادر به ارتباط‌گیری، ایجاد تعامل و همکاری و جست‌و‌جو اطلاعات خواهند بود.

‌وی با یادآوری این موضوع که پهنه گسترده‌ای از محصولات در بستر اینترنت شکل می‌گیرد، تصریج کرد: پهنه گسترده‌ای از محصولات قابل دیجیتالی شدن شامل پایگاه داده، اخبار، اطلاعات، کتاب‌ها، مجلات، برنامه‌های تلویزیونی و رادیو، فیلم‌ها، بازی‌های الکترونیکی، دیسکت‌های فشرده موسیقی و نرم‌افزارهایی که از طریق زیر‌ساخت‌های دیجیتالی در هر زمان و هر مکانی عرصه می‌شوند از جمله این موارد هستند.

‌اسلامی ادامه داد: مصرف‌کنندگان و شرکت‌هایی که تراکنش‌های مالی خود را به‌صورت دیجیتالی و با استفاده از پول دیجیتالی یا کالا‌برگ‌های مالی که از طریق کامپیوترهایی که به شبکه و یا سایر ابزارهای الکترونیکی قابل حمل متصل می‌شوند و کالاهای فیزیکی همچون لوازم‌خانگی و اتومبیل که قابلیت تجهیز شدن به شبکه و ریزپردازنده را دارند، می‌توانند از بسترهای اینترنتی برای توسعه اقتصاد دیجیتالی و کاربردی و ملموس نشان دادن این اقتصاد برای مردم مفید بوده و از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

‌این مدرس دانشگاه یاد‌آور شد: فارغ‌التحصیلان و کار‌آفرینان کامپیوتری می‌توانند با بهره‌گیری از این روش اقتصادی آنلاین از طریق شبکه به نقاط مختلف جهان دسترسی داشته و به ایجاد یک انقلاب اقتصادی در کشور مانند سایر کشورها کمک کنند.

‌وی با تاکید بر اینکه اقتصاد دیجیتالی نوین ایجاد فرصت‌های شغلی برای کارآفرینان است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در دنیا حجم انبوهی از این کار‌آفرینان، جزو قشر نوجوان هستند که به تازگی وارد دنیای کسب و کار شده‌اند و توانسته‌اند مدل‌های کاری تجارت الکترونیکی را در بسیاری از محیط تجاری آشنا شوند.

‌اسلامی افزود: مدل‌ها و روش‌های کسب و کاری که در اقتصاد نوین و اقتصاد کهن وجود دارند، بسیار با یکدیگر متفاوت هستند؛ چراکه در اقتصاد نوین خدماتی مانند پرداخت بهای کالا به‌صورت کاملا هوشمند و سریع از طریق کارت‌های اعتباری انجام می‌شود، در صورتی‌ که در اقتصاد کهن گاهی اوقات زمان پرداخت بهای کالا بیشتر از خود خرید طول می‌کشد که تجربه‌ای واقعا دلسرد‌کننده برای خریداران است.

این کارشناس با بیان اینکه اقتصاد آنلاین مرزهای بین‌المللی را شکسته است، گفت: واژه‌ای به نام مرز جغرافیای در این نوع از اقتصاد معنایی ندارد و شما در هر کجای دنیا که باشید، می‌توانید با این روش خرید ‌یا حتی فروش کنید.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان