۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دولت ایسلند رای اعتماد گرفت
کد خبر: ۱۶۲۶۶۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

دولت ایسلند رای اعتماد گرفت

پارلمان ایسلند با درخواست اپوزیسیون برای اعطای رای عدم اعتماد به دولت جدید مخالفت کرد. این دولت هنوز از افشاگری اوراق پاناما که نخست‌وزیر ایسلند را مجبور به استعفا کرد، متزلزل است.

دولت ایسلند رای اعتماد گرفت

پارلمان ایسلند با درخواست اپوزیسیون برای اعطای رای عدم اعتماد به دولت جدید مخالفت کرد. این دولت هنوز از افشاگری اوراق پاناما که نخست‌وزیر ایسلند را مجبور به استعفا کرد، متزلزل است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیچ صدای مخالفی در میان رده‌های دولتی که اکثریت پارلمان را در دست دارد، وجود نداشت و درخواست اپوزیسیون ایسلند با 38 رای در مقابل 25 رای شکست خورد.

یک درخواست دیگر اپوزیسیون ایسلند هم برای انحلال فوری پارلمان نیز با شکست روبرو شد. دولت جدید راستگرای ایسلند پنج‌شنبه گذشته روی کار آمد و از همان ابتدا با مخالفت اپوزیسیون روبرو شد و آنها در صدد اعطای رای عدم اعتماد و برگزاری انتخابات جدید برآمدند.

سه‌شنبه گذشته در پی افشای یازده و نیم میلیون سند حقوقی محرمانه موسوم به اوراق پاناما نخست‌وزیر ایسلند مجبور به کناره‌گیری شد. سیگوردور اینگی جوهانسون، وزیر اسبق شیلات و کشاورزی ایسلند به عنوان جانشین دیوید گانلاگسون، نخست‌وزیر مستعفی این کشور معرفی شده و وی انتخابات بعدی را به پاییز موکول کرده است که شش ماه زودتر از موعد مقرر است که باید آوریل 2017 می‌بود.

گانلاگسون روز سه‌شنبه پس از آنکه اسناد افشا شده پاناما نشان دادند همسرش مالک شرکتی خارجی است که میلیون‌ها دلار متعلق به بانک‌های ورشکسته این کشور را در خود دارد، استعفا داد.

افشای 11 میلیون سند مالی از یک شرکت حقوقی پانامایی نشان می‌دهد که چگونه ثروتمندان و قدرتمندان جهان از پناهگاه‌های مالیاتی برای پنهان کردن ثروت خود استفاده می‌کنند. 72 تن از رهبران کنونی و سابق جهان درگیر این رسوایی هستند. روزنامه آلمانی زوددویچه سایتونگ با همکاری شبکه‌ای از ۴۰۰ خبرنگار بین‌المللی پرده از فعالیت‌های یک شبکه بزرگ پولشویی برداشت. نزدیکان رئیس‌جمهوری روسیه، پادشاه عربستان، پسردایی‌های بشار اسد و حتی لیونل مسی از جمله مشتریان این شبکه هستند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان