۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین رونمایی از تابلوی نقاشی گل و مرغ شهید آوینی در قزوین
کد خبر: ۱۶۲۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۱ ساعت: ۱۰:۵۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری قزوین خبر داد:

رونمایی از تابلوی نقاشی گل و مرغ شهید آوینی در قزوین

رئیس حوزه هنری قزوین با اشاره به رونمایی از تابلوی نقاشی گل و مرغ مزین به تصویر شهید آوینی در قزوین گفت: این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار قزوین در سالن اجتماعات استانداری برگزار می‌شود.

رونمایی از تابلوی نقاشی گل و مرغ شهید آوینی در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، علی هوشمند، رئیس حوزه هنری قزوین درباره هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: از 20 تا 27 فروردین به مدت یک هفته با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری و برنامه‌های متنوعی برای این ایام پیش بینی شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت مباحث هنری افزود: هنر،‌ زبان رسایی برای همه موضوعات و بخصوص موضوعات پیچیده‌ای مثل انقلاب است و زبان هنر است که می‌تواند حوادث عظیم را تبیین و تشریح کرده و ذهن‌ها را روشن نماید.

رئیس حوزه هنری قزوین خاطرنشان کرد: مقام رهبری به‌ عنوان چهره فرهیخته فرهنگی همواره کلیدواژه‌های نفوذ در حوزه فرهنگ و هنر را تبیین و تشریح کرده و نسبت به آن دغدغه داشتند و مانند فانوسی نورانی همه اهل هنر را در دریای پرتلاطم هنر رهنمود بودند.

وی تصریح کرد: آنچه هنرمندان به خصوص هنرمندان ارزشی و متعهد استان باید مدنظر قرار دهند نگاه رهبری به هنر به عنوان ارزش والای انسانی است که در خدمت ارزش‌های انسانی و دینی بوده و هنر خود را وقف دین مبین اسلام کنند.

هوشمند با بیان اینکه اسکتبار جهانی با ابزار رسانه به ویژه هنر در صدد نفوذ در میان ملت‌هاست، گفت: هنر برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی توانسته در برابر سلطه‌گری آنان ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: رهبری در فرمایشات خود با اشاره به شهید آوینی و مرحوم سلحشور، شاخص و الگوی هنرمند انقلاب و متعهد را به روشنی مشخص کردند از این رو اگر بخواهیم در این مسیر قلم بزنیم و طی طریق کنیم باید رهنمودهای ایشان را مدنظر قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری قزوین تاکید کرد: هنرمند انقلابی، هنرمندی دردمند است که نمی‌تواند هنرمندی منفعل در جزیره اختصاصی خود باشد و افرادی شهید آوینی خود را وقف هنر دینی انقلاب کردند و به خوبی قدرت فضای رسانه و ابزار هنر را تشخیص دادند.

وی در ادامه بیان کرد: شهید آوینی در دوران دفاع مقدس با تولید آثار به یادماندنی و ارزشمند روایت فتح هنرمندی جریان ساز بود، انسانی ارزشی که از خود نیز ارزش و الگویی ساخت که امروز به عنوان یک هم وطن و ایرانی مسلمان به او افتخار کرده و سالروز شهادت ایشان را طلیعه هفته‌ای ارزشمند و مبارک قرار دادیم.

هوشمند خاطرنشان کرد: شهید آوینی با داشتن این نگاه به ما می‌آموزد که در عرصه جنگ نرم و تقابل با نفوذ استکبار چگونه رفتار کنیم.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از تابلوی نقاشی گل و مرغ مزین به تصویر شهید آوینی در قزوین گفت: این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار قزوین در سالن اجتماعات استانداری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان