۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ترویج علم و دانش از ویژگی‌های برجسته امام محمد باقر بود
کد خبر: ۱۶۲۶۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۱ ساعت: ۱۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

ترویج علم و دانش از ویژگی‌های برجسته امام محمد باقر بود

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: ترویج علم و دانش از ویژگی‌های برجسته امام محمد باقر(ع) بود و در این راه تلاش مضاعفی داشتند و توانستند شاگردان بسیاری را برای تبلیغ تفکر شیعی تربیت کرده و به اقصی نقاط جهان بفرستند.

ترویج علم و دانش از ویژگی‌های برجسته امام محمد باقر بود
حجت الاسلام علی عباسی، رئیس حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) گفت: سیره و روش زندگی این امام همام و تمام ائمه اطهار ما باید برای مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان تبیین شود.
وی در ادامه افزود: ترویج علم و دانش از ویژگی‌های برجسته امام محمد باقر(ع) بود و در این راه تلاش مضاعفی داشتند و توانستند شاگردان بسیاری را برای تبلیغ تفکر شیعی تربیت کرده و به اقصی نقاط جهان بفرستند.
عباسی ابراز کرد: افرادی که گاهی اسلام را بی توجه به علم و فناوری و نوآوری متهم می‌کنند به این علت است که از زندگی ائمه معصومین مانند امام محمد باقر (ع) بی اطلاع هستند.
وی تصریح کرد: موارد زیادی از روایاتی که در بحث خداشناسی، معادشناسی و سایر اعتقادات و همچنین در بحث اخلاق و روابط اجتماعی و در مورد احکام و وظایف دینی در دست ماست همه از این امام بزرگوار نقل شده است.
این کارشناس دینی ادامه داد: در مورد علوم روز، اختراعات و اکتشافات روایت‌های فراوانی از آن امام بزرگوار نقل شده و کتاب‌های احادیثی که به دست ما رسیده و بسیاری از آنها دست نخورده باقی مانده است.
وی بیان کرد: از ویژگی‌های علم امامت این است که از وحی گرفته شده و ائمه چیزی از خود بیان نمی‌کردند و هر آن چه که می‌فرمودند همه از وحی الهی بود.
رئیس حوزه علمیه قزوین به حضور مدعیان دروغین اشاره کرد و گفت: مدعیان دروغین در این زمان مانند صوفیان، سلفی‌ها و القاعده و داعش همه به انحراف رفته‌اند زیرا جهل به جای علم وکوردلی را به جای بصیرت اشتباه گرفته‌اند.
وی در پایان عنوان کرد: سبک زندگی ائمه مسیر روشنی است که می‌تواند راه زندگی حقیقی که مدنظر نظر خدای متعال است را به ما نشان دهد.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان