۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین شهدا هنرمندان واقعی انقلاب هستند/ امروز عده‌ای با سفر به کیش مات کردن انقلاب را نشانه گرفته‌اند
کد خبر: ۱۶۲۳۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۰ ساعت: ۱۶:۱۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

شهدا هنرمندان واقعی انقلاب هستند/ امروز عده‌ای با سفر به کیش مات کردن انقلاب را نشانه گرفته‌اند

امام جمعه قزوین گفت: هنر آن‌هایی که تفریحشان را دفاع از مظلومان سوریه می‌بینند، پذیرفتنی است اما کسی که به کیش می‌رود، باید از آن فرصتی برای کیش کردن شیطان بسازد؛ نه اینکه در کیش در پی مات کردن انقلاب باشد.

شهدا هنرمندان واقعی انقلاب هستند/ امروز عده‌ای با سفر به کیش مات کردن انقلاب را نشانه گرفته‌اند
 به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته قزوین با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی گفت: این هنرمند انقلابی در کار خود غوغایی بپا کرد و این موفقیت و اثرگذاری وی به واسطه پایبندی و جدیتش در اجرای فرایض، اعمال دینی و با وضو بودنشان در هنگام کار بود.
وی با اشاره به شهادت صیاد شیرازی، اربعین حجت اسدی و سلحشور و روز هنر، ابراز کرد: شهید صیاد شیرازی، حجت اسدی، سلحشور و همه شهدا وجه مشترکی داشتند و آن هنرمند بودنِ آن‌ها بود.
این خطیب نمازجمعه ادامه داد: هنر واقعی یعنی با صداقت زیستن، قدر عدالت را دانستن، ولایت اهل بیت، انبیاء و اولیاء را شناختن و خدایی زندگی کردن است.
وی ابراز کرد: هنرمندان بزرگ عصر ما، امام راحل، علامه طباطبایی، شهیدان مطهری، بهشتی، ابوترابی، لشگری و بابایی هستند و هر کدامشان قسمتی از نقاشی بزرگ اندیشه‌های ایمانی و اسلامی را ترسیم کردند.
عابدینی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند جامعه آرمانی و ایده آلی دیگری را برای ما ترسیم کنند، تصریح کرد: هنر آن‌هایی که تفریحشان را دفاع از مظلومان سوریه می‌بینند، پذیرفتنی است اما کسی که به کیش می‌رود، باید از آن فرصتی برای کیش کردن شیطان بسازد؛ نه این‌که در کیش در پی مات کردن انقلاب باشد.
وی عنوان کرد: امروز عده‌ای به کیش می‌روند تا انقلاب را مات کنند و کسی دیگر به کیش می‌رود تا شیطان را کیش و مات کند، آن‌هایی که می‌خواهند با انقلاب در بیفتند اطمینان داشته باشند که مردم، انقلاب و نظام را رها نخواهند کرد.

هرکسی مطیع خدا باشد، مردم هم مطیع او خواهند شد


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما خاطرات تلخ شیطنت‌های بنی‌صدر را فراموش نمی‌کنیم و در یک مقطع کوتاهی سیاهی لشگری هم دور او جمع شدند؛ اما نظام بنی‌صدر را کیش و مات کرد و بساطش را برچید.
وی اضافه کرد: این مردم دست از سیره اهل بیت، انبیاء، امام و حمایت از رهبری، ولایت و بندگی برنخواهند داشت و کینه و عداوتشان با امریکا پایان یافتنی نیست.
این خطیب نمازجمعه با اشاره به ولادت امام باقر(ع) و حلول ماه رجب گفت: این امام همان در یکی از احادیث خود فرموده: لقمان به فرزندانش گفته اگر در مورد مرگ شک کردید، امتحان کنید و ببینید اگر می‌توانید نخوابید، مرگ هم به سراغ شما نخواهد آمد.
وی با تسلیت شهادت امام هادی (ع)، بیان کرد: امام هادی (ع) فرموده‌اند: هر کسی مطیع خدا باشد، مردم هم مطیع او خواهند شد؛ این‌که عشق به رسول اکرم (ص) و اولاد او داریم به این خاطر است که همه اعمال آنها بر مبنای رضای الهی بود.
عابدینی یادآور شد: عشق و علاقه مردم به امام و رهبری به خاطر مطیع بودن آن‌ها در برابر خداوند است و امام هادی هم به عنوان یک قانون فرموده که اگر مطیع خدا باشید، مردم مطیع شما خواهند شد و این مهم در تمام ابعاد جامعه صدق می‌کند.
وی در پایان اذعان کرد: عاق والدین از دیگر مسائلی است که امام هادی (ع) تأکید کرده باید مراقب باشیم تا دچار آن نشویم، عاق والدین انسان را به ذلت می‌کشاند و باید تلاش کنیم تا در حق پدر و مادر کوتاهی نکنیم تا دعای خیر آن‌ها همواره شامل حال ما شود و زندگی با برکتی داشته باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان