۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین در سازمان انرژی اتمی هیچ متخصصی بیکار نخواهد شد/ دلیلی وجود ندارد طرف مقابل خلاف توافق عمل کند
کد خبر: ۱۶۲۳۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۰ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی سازمان انرژی اتمی مطرح کرد

در سازمان انرژی اتمی هیچ متخصصی بیکار نخواهد شد/ دلیلی وجود ندارد طرف مقابل خلاف توافق عمل کند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما باید برای هر شرایطی آماده باشیم اما دلیلی نمی‌بینیم که طرف مقابل بخواهد خلاف توافق صورت گرفته عمل کند.

در سازمان انرژی اتمی هیچ متخصصی بیکار نخواهد شد/ دلیلی وجود ندارد طرف مقابل خلاف توافق عمل کند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، دکتر بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به پایبندی کامل طرف ایرانی به برجام گفت: ما پایبند به برجام هستیم و طبق متن برجام مشخص است که تا چند سال دیگر از لحاظ تحقیق و توسعه و غنی‌سازی صنعتی در چه مرحله‌ای خواهیم بود اما اگر به هر دلیلی شرایطی خلاف برجام رخ دهد و طرف مقابل بخواهد خلاف برجام عمل کند، ما از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: البته باید برای هر شرایطی آماده باشیم اما دلیلی نمی‌بینیم که طرف مقابل بخواهد خلاف توافق صورت گرفته عمل کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به راکتور آب‌سنگین اراک بیان کرد: همچنان آب‌سنگین در حال تولید شدن است و ما کیفیت آن را نیز از نظر خلوص افزایش داده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه کیفیت در آب‌سنگین مهمتر از کمیت آن است، افزود: ما سالانه حدود ۲۰تن آب‌سنگین تولید می‌کنیم که اگر بخواهیم حتی این میزان را افزایش دهیم امکاناتی در اختیارمان هست، اگرچه کمیت نیز اهمیت دارد اما در حال حاضر تمرکز ما بر کیفیت است.
این مسئول تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای ما به پایان رسیده‌است و به توافق رسیده‌ایم اما همچنان جلسات هماهنگی ما در قالب کمیسیون مشترک با طرف آمریکایی برگزار می‌شود و ارتباطاتی نیز با آن‌ها داریم.
وی با اشاره به بازطراحی راکتور اراک افزود: پس از اتمام طراحی راکتور جدید، باید طراحی آن را در کمیسیون مشترک به تصویب برسانیم؛ پیش‌بینی شده که این امر نیز بیشتر از سه ماه طول نخواهد کشید. ما علاوه بر این تعاملات ارتباطات خود را همچنان با طرف آمریکایی داریم اما چیزی به مفهوم مذاکره با موضوع هسته‌ای نداریم و قرار هم نیست که داشته باشیم.
دکتر کمالوندی بیان کرد: از نظر ما حتی تغییر دولت آمریکا نیز در اجرای این توافق خللی وارد نخواهد ساخت زیرا در هیچ کشوری با رفتن دولتی و روی کار آمدن دولت دیگر توافقات صورت گرفته در دولت سابق ملغی نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما نیز دولت جدید نمی‌تواند بگوید توافقات بین‌المللی دولت پیشین را قبول ندارم افزود: در صورت الغای توافقات بین‌المللی برای آن دولت مشکل ایجاد می‌شود زیرا در سطح بین‌المللی دیگر کشورها موافق چنین رفتاری نیستند و این کار باعث خدشه وارد آمدن به وجهه عمومی آن کشور در سطح بین‌المللی خواهد شد.
سخنگوی آژانس انرژی اتمی با اشاره به کذب بودن موضوع بیکار شدن دانشمندان هسته‌ای تصریح کرد: باید میان دانشمندان، متخصصین، تکنسین‌ها و کارمندان سازمان تفکیک قائل شد. تعداد دانشمندان هسته‌ای کشور ما انگشت‌شمار است و ما از افزایش تعداد این دانشمندان استقبال نیز می‌کنیم. اما در سطح متخصصین، اگرچه ما به همه تخصص‌ها نیازمندیم و متخصصین بسیار خوبی داریم اما گاهی‌اوقات شرایطی پیش می‌آید که در فرآیند کار، حجم کار در یک زمینه کمتر و در زمینه دیگری بیشتر باشد؛ برای مثال هم‌اکنون در بحث سانتریفیوژها حجم کار کمتر و در بخش تحقیق و توسعه حجم کار بیشتر است.
این مسئول با اشاره به تعداد تکنسین‌ها و کارکنان سازمان ادامه داد: اما در مورد تکنسین‌ها و سطوح پایین‌تر در همه‌جا معمول است که جابجایی‌ها با نظر ریاست آن سازمان انجام شود ولی در همین سطح نیز قرار نیست کسی از مجموعه کم شود زیرا حجم کاری ما هیچ‌گاه کم نمی‌شود بلکه در بسیاری از حوزه‌ها حجم کاری افزایش نیز یافته است. در مورد افراد عادی که کارهای معمولی سازمان را انجام می‌دهند و تخصص هسته‌ای نیز ندارند بر حسب تحولات نوع کار تعداد آنها افزایش یا کاهش یابد. اما از این لحاظ که ما با تعطیلی‌ای در بخشی از سازمان مواجه شده باشیم و افرادی بیکار شده باشند چنین چیزی ابداً صحت ندارد.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان