۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پوتین; هنوز برای صحبت از تغییر بنیادین در سوریه زود است
کد خبر: ۱۶۲۲۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پوتین; هنوز برای صحبت از تغییر بنیادین در سوریه زود است

رئیس جمهور روسیه در سخنانی تاکید کرد، سرپوش گذاشتن بر نقش و اهمیت اقدامات روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه غیر ممکن است.

پوتین; هنوز برای صحبت از تغییر بنیادین در سوریه زود است

رئیس جمهور روسیه در سخنانی تاکید کرد، سرپوش گذاشتن بر نقش و اهمیت اقدامات روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه غیر ممکن است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی،‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک مجمع با حضور رسانه‌های محلی و منطقه‌ای در شهر سنت‌پترزبورگ این کشور گفت: هر چقدر هم که کسی تلاش کند نقش کشور ما و اهمیت اقدامات ما در مبارزه با تروریسم در سوریه را کوچک نشان دهد قادر به این کار نخواهد بود و غیرممکن است که کسی بر اتفاقاتی که در این کشور افتاده سرپوش بگذارد. پوتین افزود: با این حال همچنان تمایل برای نادیده گرفتن موفقیتهای روسیه همچنان وجود دارد.

رئیس جمهور روسیه در ادامه گفت، اکنون خیلی زود است که درباره تغییر رادیکال در سوریه صحبت شود اما یک چیز مسلم بوده و آن این است که روسیه به تقویت نظام سوریه کمک کرد.

رئیس جمهور روسیه خاطر نشان کرد: در حال حاضر زود است که بگوییم در سوریه یک تغییر بنیادین اتفاق افتاده است اما این کاملا آشکار است که ما ماموریت خود در قبال سوریه را انجام داده‌ایم. ماموریت ما در سوریه در درجه اول این بود که نهادهای دولتی مشروع و کشور سوریه را تقویت کنیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین اظهار داشت،‌ غرب در تلاشهایش برای منزوی کردن روسیه پس از الحاق مجدد کریمه به خاک این کشور شکست خورده است و تنها زمانی که عملیات نظامی روسیه در سوریه اجرا شد به این نتیجه رسید که چنین کاری غیرممکن است.

پوتین گفت: در ابتدا آنها بعد از یک سری وقایع شناخته شده به عنوان مثال وقایع کریمه می‌گفتند که لازم است روسیه منزوی شود. پس از آن مشخص شد که چنین کاری غیرممکن است و با آغاز عملیاتهای ما در سوریه کاملا آشکار شد که آنها به غیرممکن بودن یک چنین اقدامات مخربی علیه کشور ما پی برده اند.

وی افزود: از جمله مسائل آزاردهنده برای روابط غرب با روسیه، نظر مسکو درباره وقایع اوکراین و خودداری روسیه از بازگرداندن ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر اسناد این آژانس، به این کشور است.

ولادیمیر پوتین همچنین در واکنش به افشای اسناد پاناما، "هر گونه فسادی" را تکذیب کرده و گفت، مخالفان او درصدد بی‌ثبات کردن کشورش هستند. این نخستین اظهارنظر پوتین پس از افشای اسناد مشهور به "اوراق پاناما" است.

پوتین که اظهاراتش به طور زنده در تلویزیون روسیه پخش می شد گفت: رقبای غربی روسیه نگران وحدت و اتحاد ملت روسیه هستند و به همین خاطر تلاش می‌کنند تا از داخل ما را متزلزل و بیشتر مطیع کنند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت، به این خاطر که آنها نمی‌توانستند نام او را در این اسناد بیابند، یک "محصول اطلاعاتی درست کرده‌اند".

پوتین افزود: آنها تعدادی از آشنایان و دوستانم را پیدا کرده‌اند و درباره آنها چیزهایی را سرهم کردند.

این در حالی است که رسانه‌های غربی با استناد به مدارک به دست آمده از شرکت حقوقی "موساک فونسکا" گزارش داده‌اند که شرکتهای "اینترنشنال مدیا اورسیز" و "سونت اورسیز"، دو شرکت بزرگ واقع در پناهگاه‌های مالیاتی، به یکی از نزدیک‌ترین دوستان رئیس‌جمهوری روسیه به نام سرگئی رولدوگین تعلق داشته‌اند. رولدوگین یک نوازنده حرفه‌ای ویولن سل بوده که از زمان نوجوانی با ولادیمیر پوتین آشنا بوده و پدرخوانده ماریا، دختر پوتین است.

پوتین در مورد جزئیات ادعاهای مطرح شده علیه رولدوگین اظهارنظری نکرد اما از این دوست خود ستایش کرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان