۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برادرم خود را مبلغ دین و قرآن می‌دانست نه یک هنرمند/ سلحشور در حوزه کاری خود بسیار غریب بود
کد خبر: ۱۶۲۰۹۳ نویسنده: خواهر مرحوم سلحشور تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۹ ساعت: ۲۱:۲۴ ↗ لینک کوتاه

خواهر فرج‌الله سلحشور در مصاحبه با صبح قزوین:

برادرم خود را مبلغ دین و قرآن می‌دانست نه یک هنرمند/ سلحشور در حوزه کاری خود بسیار غریب بود

خواهر فرج‌الله سلحشور در گفتگو با صبح قزوین با بیان اینکه مرحوم سلحشور در حوزه کاری خود بسیار غریب بود، گفت: برادرم معتقد بود "من هنرمند نیستم من یه طلبه مبلغ قرآن و دین هستم".

برادرم خود را مبلغ دین و قرآن می‌دانست نه یک هنرمند/ سلحشور در حوزه کاری خود بسیار غریب بود
یکی از خواهران مرحوم فرج‌الله سلحشور هنرمند انقلابی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، ضمن اشاره به علاقه برادرش از زمان کودکی به فرآگیری قرآن کریم به آغاز فعالیت‌های هنری وی اشاره می‌کند و می‌گوید: چندسال قبل از پیروزی انقلاب در یکی از گروه‌های تئاتر نقش حر را به برادرم داده بودند، در این نمایشنامه‌ به زیبایی کنایه‌هایی وجود داشت که شخصیت یزید و شاه را به هم نسبت می‌داد.
وی اضافه می‌کند: تئاتر در مسجد حضرت علی اکبر (ع) در حال اجرا بود که نیروهای نظامی برای دستگیری اعضای گروه هجوم آورند اما انسجام و اتحاد تماشگران به قدری زیاد بود که در چشم برهم زدنی لباس برادرم را بین جمعیت عوض کردند وهیچ کس حتی متوجه اتفاقی که افتاده نشد؛ بالاخره ماموران پس از بازدیدهای مکرر مجبور شدند ماموریت خود را نیمه کاره رها کنند و بروند.

به جرئت می‌گویم پدرم هیچ وقت لقمه حرامی به خانه نیاورد
خانم سلحشور با اشاره به اینکه برادرش پیش از انقلاب زمینه لازم برای فعالیت‌های انقلابی را داشت، می‌گوید: ما هفت خواهر و دو برادر بودیم که در خانواده‌ای مذهبی و معتقد بزرگ شدیم، برادرم از همان ابتدای کودکی فعالیت‌های قرآنی داشت، به جرئت می‌توانم بگویم پدرم هیچ وقت لقمه‌ حرامی به خانه نیاورد، ما قبل از انقلاب حتی رادیو و تلویزیون هم در منزل نداشتیم.

وصیت کرد در قطعه هنرمندان دفن نشود
وی عنوان می‌کند: برادرم به هدف و مسیری که انتخاب کرده بود اعتقاد کامل داشت، معتقد بود "من هنرمند نیستم من یک طلبه مبلغ قرآن و دین هستم و می‌خواهم مبلغ دین اسلام باشم" حتی وصیت کرد که در قطعه هنرمندان دفن نشود چراکه روش و منش برخی از هنرمندان را قبول نداشت و می‌گفت فعالین در این عرصه می‌توانند به بهترین شکل ممکن از ابزار سینما برای تحقق اهداف دین و اسلام استفاده کنند اما متاسفانه در بسیاری از فیلم‌ها این اهداف دیده نمی‌شود و انحرافاتی وجود دارد.
خانم سلحشور ابزار می‌کند: برادرم در حوزه کاری خود بسیار غریب بود، اوایل انقلاب خیلی‌ها اطرافش بودند و با هم کار را شروع کردند اما کم راه و هدفشان را از مرحوم سلحشور جدا کردند.

خط ولایت را با جان و دل پذیرفته بود
وی با اشاره به اهمیت جایگاه ولایت در زندگی مرحوم سلحشور، می‌گوید: برادرم خط ولایت را با جان و دل پذیرفته بود و از صمیم قلب معتقد بود که انسان در هر زمان نیاز به ولی فقیه و امام دارد به قدری برای ولایت ارزش قائل بود که هرچه مقام معظم رهبری می‌فرمودند با جان و دل می‌پذیرفتند و مطیع صد در صد ایشان بود.

برخی در کشور بدتر از جریان صهیونیست عمل می‌کنند
خواهر مرحوم سلحشور ادامه می‌دهد: برادرم جای خیلی چیزها را در فرهنگ و حوزه سینما خالی می‌دید و می‌گفت باور کنید بعضی افراد بدتر از جریان صهیونست در کشور عمل می‌کنند.
وی می‌گوید: مرحوم سلحشور همیشه می‌گفت در صورت مهیا بودن شرایط لازم می‌توانم در حوزه سینما برای انقلاب و اسلام موثرتر عمل کنم اما متاسفانه خیلی از گام‌های برادرم نیمه تمام ماند.

من روحیه انقلابی بودن را در برادرم می‌دیدم
خانم سلحشور در خصوص خصیصه انقلابی بودن برادرش اظهار می‌کند: انقلاب از دیدگاه مرحوم سلحشور به معنای دگرگونی و تحول در زندگی بود، انقلابی عمل کردن بود نه صرفا نام آن را یدک کشیدن؛ من روحیه انقلابی بودن را در برادرم می‌دیدم.

تکمیل فیلمنامه حضرت موسی (ع) به دست مرحوم سلحشور
وی در خاتمه با اشاره به تکمیل فیلمنامه حضرت موسی (ع) می‌گوید: فیلمنامه حضرت موسی با دقت در آیات قرآن کریم و احادیت معتبر به دست مرحوم سلحشور نوشته شده و در تمام قسمت‌های آن با علمای بزرگی مشورت شده و به امضای آنان درآمده است که قرار است پس از بررسی‌های لازم توسط یکی از کارگردانان متعهد کشور ساخته شود.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان