۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انتظار داشتیم قزوین رکورد بازدید از نمایشگاه مشهد را بشکند
کد خبر: ۱۶۲۰۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس ۲۵امین نمایشگاه هسته ای کشور:

انتظار داشتیم قزوین رکورد بازدید از نمایشگاه مشهد را بشکند

کارشناس ۲۵امین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور:این نمایشگاه در استان های مختلف برگزار شده که تا کنون مشهد بیشترین آمار بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده است، انتظار می رفت استان قزوین بتواند این آمار را تغییر دهد اما چنین نشد.

انتظار داشتیم قزوین رکورد بازدید از نمایشگاه مشهد را بشکند

 به گزارش صبح قزوین، 25امین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای کشور که از دوم آذر ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین  آغاز به کار کرده بود عصر دیروز به کار خود پایان داد.

 این نمایشگاه  شامل ۲۱ غرفه و چرخه کامل هسته ای در آن به نمایش گذاشته شده بود و از اکتشاف سنگ معدن اورانیوم که اولین حلقه از چرخه سوخت هسته ای است، غرفه ها آغاز و کیک زرد، فرآوری اورانیوم، غنی سازی، تولید آلیاژهای نوین، پسمانداری، تولید آب سنگین و راکتور تحقیقاتی اراک و غرفه پژوهشکده ها از دیگر غرفه های این نمایشگاه به شمار می رفت.

در نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای نمایشگاهی هماهنگی هایی در راستای بازدید دانشجویان و دانش آموزان با روسای دانشگاه ها و مدارس صورت گرفته بود.

کارشناس غرفه پژوهشکده مواد، در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص این غرفه اظهار کرد: پژوهشکده مواد از مجموعه پژو هشگاه های علوم و فنون هسته ای وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران است.

وی ادامه داد: پژوهشکده مواد، در راستای ایجاد ظرفیت و کسب فناوری های نوین برای ساخت و بهبود خواص مواد مورد استفاده در صنعت هسته ای و سایر صنایع در سال 1386 همزمان با تاسیس پژوهشگاه علوم و فنون تاسیس شده است.

این کارشناس با اشاره به اهداف این پژوهشکده، عنوان کرد: از اهداف پژوهشکده مواد ارائه خدمات در زمینه های مختلف سازمان انرزی اتمی، همچنین مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی جهت بکار گیری نیرو های انسانی مجرب می باشد.

وی افزود: این پژوهشکده ، پژوهش های مختلفی را انجام داده و به سرانجام رسانده است، ازجمله گرافیت هسته ای، رنگ هسته ای، حفاظ سربی، سرامیک آلومینایی و .
.
.

این کارشناس در خصوص استقبال از این نمایشگاه ابراز کرد: انتظار داشتیم بازید دانشجویان در استان قزوین از این نمایشگاه بیشتر باشد و شاید اطلاع رسانی محدود یکی از دلایل استقبال کم باشد.

پژوهشکده کشاورزی با عنوان مر کز تحقیقات کشاورزی و پزشکی هسته ای یکی دیگر از غرفه های بیست و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته ای بود، کار شناس این پژوهشکده با بیان اینکه استقبال کنندگان بسیار مشتاق هستند در حوزه های مختلف اطلاعات کسب نمایند؛ یا دآورشد: این نمایشگاه در استان های مختلف برگزار شده که تا کنون مشهد بیشترین آمار بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده است ، با توجه به مراکز آموزش عالی در استان انتظار می رود استان قزوین بتواند این آمار را تغییر دهد.

 کارشناس  پژوهشکده کشاورزی توضیح داد: شتابدهنده سیکلو ترون مر کز تحقیقات کشاورزی و پزشکی سازمان انرژی اتمی ایران قادر به شتاب دادن ذرات پروتون با حداکثر انرژی 30 میلیون الکترون ولت می باشد، این شتاب دهنده بسار مدرن و پیشرفته بوده به طوری که قادر است همزمان به دو منظور مختلف پرتو دهی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شتابدهند سیکلو ترون امکانات و برنامه های تحقیات گسترده ای جهت همکار ی با دانشگاه ها در مقاطع تحصیلی دکتری و کارشناسی ار شد در زمینه های گوناگون  و مطالعات هسته ای به وجود آمده است و هم اکنون نیز پروژه های در دست اجرا می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان