۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قزوین پایلوت برنامه «ابتکار عمل، شکوفایی شهری» سازمان ملل متحد
کد خبر: ۱۶۱۹۲۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

قزوین پایلوت برنامه «ابتکار عمل، شکوفایی شهری» سازمان ملل متحد

شهردار قزوین گفت: پارسال شهر قزوین در برنامه «ابتکار عمل، شکوفایی شهری» از میان ۶۴ شهر از ۳۸ کشور به عنوان پایلوت انتخاب شد که حاصل آن حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهر خواهد بود.

قزوین پایلوت برنامه «ابتکار عمل، شکوفایی شهری» سازمان ملل متحد

شهردار قزوین گفت: پارسال شهر قزوین در برنامه «ابتکار عمل، شکوفایی شهری» از میان 64 شهر از 38 کشور به عنوان پایلوت انتخاب شد که حاصل آن حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه قزوین، «مسعود نصرتی» شهردار قزوین دیروز(چهارشنبه 18 فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی خصوص نحوه انتخاب شهر قزوین در برنامه «ابتکار عمل، شکوفایی شهری» اظهار کرد: سازمان ملل متحد از سال 2012 برنامه اسکان بشر را با عنوان «ابتکار عمل، شکوفایی شهری» مطرح کرد که شهرهای ثبت‌نام شده بر اساس 6 شاخصه وارد سنجش شدند و شهر قزوین طی سه سال با برگزاری برنامه و همایش‌هایی به این نتیجه رسید تا در این رقابت حضور پیدا کند.

وی با اشاره به این‌که برنامه «ابتکار عمل، شکوفایی شهری» بزرگ‌ترین برنامه شهرداری قزوین در سال گذشته بوده است، افزود: سند آن بالاترین سند بالادستی برای قزوین خواهد بود که امیدواریم تصویب سند آن توسط سازمان ملل متحد به سرمایه‌گذاری‌های جدید در قزوین منجر شود.

شهردار قزوین یادآور شد: نخست وزیر ژاپن به‌عنوان رئیس و «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهور نیز به‌عنوان دبیر این برنامه بودند که راهنمایی‌های دبیر برنامه، کمک شایانی به شهر قزوین کرد.

ایجاد قطار سریع‌السیر «قزوین - تهران»

وی تصریح کرد:‌ در سال 94 بررسی راه‌اندازی قطار سریع‌السیر «قزوین - تهران» را با همراهی مسئولان استانی آغاز کردیم و در این راستا با شهرداران قزوین، البرز و تهران نیز جلسه‌ای برگزار می‌شود.

نصرتی خبر داد: پایان سال 94 برای راه‌اندازی فرودگاه قزوین جلسه‌ای با استاندار و نمایندگان مجلس برگزار و تفاهمی امضا شد تا تیرماه 95 تسویه حساب‌ها انجام شود، هم‌چنین با هواپیمایی هما نیز مذاکراتی انجام شده تا 20 فروند هواپیمای 40 نفره برای خطوط قزوین در نظر گرفته شود که نیازمند حمایت‌های همه جانبه‌ی استانی و ملی است.

وی خاطرنشان کرد: در قزوین برای تولید زیرساخت‌های شهری از جمله بلوار، پارک و تقاطع‌های غیرهمسطح به اهداف چشم‌انداز دست پیدا کردیم و پروژه‌های نیمه کاره شهری با سرعت در حال پیشرفت هستند، از 20 تقاطع در نظر گرفته شده 4 تقاطع نیمه تمام است که دو تقاطع در سال 95 و دو تقاطع دیگر نیز برای سال 96 به بهره‌برداری می‌رسند.

شهردار قزوین گفت: اکثر پروژه‌های در نظر گرفته شده در پارک باراجین نیز افتتاح شد که فاز سوم دهکده طبیعت از جمله آن است.

وی با اشاره به این‌که شهرداری همه توان خود را برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در حوزه آثار تاریخی و طبیعی به کار برده است، افزود: در چند سال گذشته 29 اسفندماه بازار قزوین تعطیل می‌شد و برنامه‌ای برای حضور گردشگر نبود، در شهرداری به این باور رسیدیم که قزوین از فرصت‌های خود برای جذب گردشگر استفاده کند و بر این اساس وارد میدان شدیم.

نصرتی ادامه داد: در ایام نوروز 105 هزار نفر وارد جشنواره بازی و اسباب بازی شدند که همزمان با آن گردشگران وارد شهر می‌شدند و از آثار تاریخی استان بازدید می‌کردند.

وی با تأکید بر این‌که با تکمیل زیرساخت‌های شهری می‌توان قزوین را بیش از پیش معرفی کرد، افزود: در راستای معرفی قزوین بزرگ‌ترین بیلبورد کشور در 2 کیلومتری ورود به قزوین احداث شد تا به‌صورت دائمی قزوین را به مسافران معرفی کند.

شهردار قزوین یادآور شد: چند سالی است که استانداری و اداره‌کل و راه و شهرسازی قزوین در حال پیگیری احداث کمربندی جنوب شهر قزوین هستند که تاکنون بودجه آن محقق نشده است.

وی تصریح کرد: احداث کمربندی جنوب شهر قزوین به‌علت باغستان سنتی قزوین با مشکل مواجه می‌شود، چون احداث آن بخشی از باغستان را تخریب می‌کند.

نصرتی خاطرنشان کرد: براساس نتایج مطالعات فرضیه افزایش عرض بلوار نسیم شمال از 10 به 35 و یا 18 متر مطرح شد که رأی نیاورد، چون باعث تخریب باغستان سنتی قزوین می‌شد و با واقعیت سازگار نبود و مشاوران به این نتیجه رسیدند تا پل امام رضا(ع) احداث شود.

وی یادآور شد:‌ پروژه امامزاده حسین(ع) که با مشارکت شهرداری، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل مسکن و شهرسازی قزوین اجرا می‌شود نیازمند پارکینگ است که در قسمت پائین پل امام رضا(ع) پارکینگی برای 1000 خودرو در نظر گرفته شده است.

شهردار قزوین یادآور شد: در فاز نخست پروژه امامزاده حسین(ع) در سال گذشته 45 واحد تملک شده و برای سال جدید نیز 50 واحد نیز تملک می‌شود.

وی گفت: شهرداری قزوین در برج تجارت که در مرحله‌ی نازک کاری است 13.5 درصد مشارکت دارد و بقیه آن توسط دو سرمایه‌گذار خصوصی سرمایه‌گذاری شده است و شماری از واحدهای آن نیز به فروش رسیده است.

نصرتی با اشاره به این‌که قزوین یک شهر 430 هزار نفری است، افزود: مشتری قزوین مشخص است و با توجه به وضعیت موجود به مراکز تجاری جدیدی احتیاجی نداریم و سرمایه‌گذار نیز رغبتی برای احداث ندارد.

وی با اشاره به این‌که 11 شهر از 11 کشور عضو اجلاس جاده ابریشم هستند که شهر قزوین نیز به نمایندگی از ایران در آن حضور دارد، خاطرنشان کرد: این اجلاس شهریورماه به میزبانی قزوین برگزار می‌شود که می‌تواند فرصتی برای معرفی قزوین و ایران باشد.

شهردار قزوین در خصوص وجود متکدیان در شهر تصریح کرد: باید فرهنگسازی شود تا مردم به متکدیان پول ندهند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان