۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین همه بیچارگی‌ها به خاطر مهجوریت قرآن است/ در تقویت و تحکیم اعتقادات مردم کوتاهی شده است
کد خبر: ۱۶۱۸۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۹ ساعت: ۱۱:۵۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

همه بیچارگی‌ها به خاطر مهجوریت قرآن است/ در تقویت و تحکیم اعتقادات مردم کوتاهی شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: هر چند مسئولان تلاش‌های زیادی در حوزه کاری خود متحمل شده‌اند اما در تقویت و تحکیم اعتقادات مردمی کوتاهی شده است.

همه بیچارگی‌ها به خاطر مهجوریت قرآن است/  در تقویت و تحکیم اعتقادات مردم کوتاهی شده است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فثقیه در استان در دیدار رییس کل، دادستان و جمعی از معاونین دادگستری استان قزوین اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند جامعه را از مفاهیم علوی، نبوی و مهدی دور کنند و سپس با ایجاد تحقیر در فضای عمومی جامعه، مردم را مطیع و وابسته بیگانگان و مستکبران کنند.
وی تصریح کرد: فرعون با تحقیر مردم آن‌ها را مطیع خود کرد و امروز هم امریکایی‌ها می‌خواهند با تحقیر و القای این‌که شما چیزی نیستید، مردم ما را مطیع خود کنند و باید در این زمینه هوشیار باشیم.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: درحالی‌که منابع دینی، قرآنی و کتاب‌هایی که مسلمانان در طول تاریخ اسلام به اقتباس از آن‌ها نوشته‌اند در همه زمینه‌ها و ریزه کاری‌های زندگی اجتماعی دستوراتی را ارائه کرده، آن‌ها دست به تحقیر ما می‌زنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که اگر سرمایه‌های دینی را به خوبی به مردم معرفی کنیم به بالندگی دست پیدا خواهیم کرد، یادآور شد: به هر میزانی که جامعه از نظر قرآنی و دینی ارتقا پیدا کند، پرونده‌های قضایی و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: نباید دوستی‌ها و سفارشات بر قضاوت‌ها اثرگذار شود چرا که هر دو طرف در قیامت متضرر می‌شوند و باید تلاش کنیم رفاقت‌ها بر اساس تقوا باشد.
عابدینی افزود: در روز قیامت انسان ظالم دچار ندامت و پشیمانی می‌شود و آرزو می‌کند که ای کاش با پیغمبر (ص) هم‌خط و همراه می‌شدم و با آن‌هایی که باعث شدند من دچار انحراف و ظلم به مردم شوم را به دوستی نمی‌گرفتم.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که همه بیچارگی‌ها به خاطر مهجور ماندن قرآن است، اظهار کرد: هر چقدر پایبندی به قرآن بیشتر شود باعث کم شدن تخلفات، مشکلات و در نهایت کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود و باید در این راستا وظایفمان را به درستی انجام دهیم.

ظرفیت بسیار خوب استان قزوین برای پویایی بیشتر


جمال انصاری، رییس کل دادگستری استان قزوین هم در این دیدار با بیان این‌که بخشی از آن چه که در دادگستری استان انجام شده در امنیت اجتماعی قابل مشاهده است، افزود: ظرفیت بسیار خوبی در استان قزوین برای پویایی بیشتر وجود دارد و فعال کردن آن‌ها نیازمند اقدامات چندوجهی و مکمل است و اگر این اتفاق بیفتد مردم بهره‌مندی بیشتری از ظرفیت‌ها خواهند داشت.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با تأکید بر این‌که مسائل فرهنگی از جدی‌ترین دغدغه‌های مجموعه دادگستری استان است، خاطرنشان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به مجموعه دادگستری بیان کننده آن است که دچار آسیب‌های اجتماعی هستیم که برای رفع آن باید کار جدی فرهنگی صورت بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان