۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین آغاز به کار سایت پسمانگور در انارک و رونمایی از دو سانتریفیوژ زونال و اولترا
کد خبر: ۱۶۱۸۱۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آغاز به کار سایت پسمانگور در انارک و رونمایی از دو سانتریفیوژ زونال و اولترا

به دستور رئیس‌جمهور سایت پسمانگور، شرکت پسماند داری صنعت هسته‌ای ایران آغاز به کار کرد.

آغاز به کار سایت پسمانگور در انارک و رونمایی از دو سانتریفیوژ زونال و اولترا

به دستور رئیس‌جمهور سایت پسمانگور، شرکت پسماند داری صنعت هسته‌ای ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای صبح قزوین ( صبح قزوین )‌ در دهمین مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای سایت پسمانگور تنها متولی مدیریت پسماندهای پرتوزای کشور با رعایت قوانین ملی و بین‌المللی در چارچوب مقررات نظام ایمنی هسته‌ای و استانداردهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دستور رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

بنابر این گزارش در مرحله اول از فاز یک سایت پسمانگور بهره‌برداری شده و در آینده فازهای دیگر آن راه‌اندازی خواهد شد. هم‌چنین در بخش دیگر با حضور رئیس‌جمهور از دو سانتریفیوژ زونال و اولترا رونمایی شد.

به گزارش صبح قزوین در ارتباط با زنده در سایت پسمانگور در انارک یزد یکی از مدیران این سایت اعلام کرد امروز با افتتاح این سایت چرخه سوخت هسته‌ای تکمیل می‌شود.

هم‌چنین حسن روحانی رئیس جمهور با تشکر از تلاش و کوشش همه دستاندرکاران در صنعت هسته‌ای که در کنار توسعه فناوری هسته‌ای به فکر سلامت مردم و محیط زیست هستند و با نام پروردگار و استعانت از امام پنجم حضرت باقر العلوم (ع) آغاز به کار این سایت را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در سایت پسمانگور پسمان‌های پرتوزا بر اساس سطح پرتوزایی طبقه بندی شده و نگهداری می‌شود.

بنابر گزارشی که در کلیپ معرفی سایت پسمانگور در مراسم فناوری هسته‌ای به نمایش در آمد اعلام شد که این سایت می‌تواند سی سال کارکرد نیروگاه بوشهر را در خود نگهداری کند و این موقعیت را دارد که پسماندهای نیروگاه بوشهر را هفتاد سال در خود نگهداری کرده و تا 300 سال نیز این سایت دارای قابلیت رصد شدن دارد. منطقه‌ای که در آن سایت پسمانگور ایجاد شده است مستعد درآغوش کشیدن مواد رادیواکتیو است.

به گزارش صبح قزوین هم‌چنین رئیس جمهور از سانتریفیوژ زونال که بیشتر در تولید محصولات ژن‌درمانی و واکسن‌های ویروسی به کار می‌رود رونمایی کرد. این محصول می‌تواند به مدت طولانی به کار گرفته شود.

به گزارش صبح قزوین هم‌چنین رئیس‌جمهور از سانتریفیوژ زونال که بیشتر در تولید محصولات ژن‌درمانی و واکسن‌های ویروسی به کار می‌رود رونمایی کرد.

این محصول می‌تواند به مدت طولانی برای مثال تا سه هزار ساعت در سال به کار گرفته شود.زونال سانتریفیوژی برای جداسازی ذرات با اندازه‌های مختلف است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان