۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قطار سریع السیر قزوین به تهران راه اندازی می شود
کد خبر: ۱۶۱۶۴۲ نویسنده: شیما شعبانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۸ ساعت: ۲۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین در جمع خبرنگاران:

قطار سریع السیر قزوین به تهران راه اندازی می شود

شهردار قزوین از راه‌اندازی قطار سریع‌السیر قزوین- تهران خبر داد.

قطار سریع السیر قزوین به تهران راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مسعود نصرتي شهردار قزوین در نشست خبری که بعدازظهر امروز(چهارشنبه) در سالن مفاخر شهرداري قزوين برگزار شد، اظهار کرد: سال 1394 براي شهرداري‌ها سال سختي بود و فراز و نشيب‌هاي مالي و بودجه‌اي در اين سال لحظه‌اي اتفاق می‌افتاد.

وی در ادامه با اشاره به اينکه اين سال براي شهرداري‌هايي که در حال اجراي پروژه بودند، سخت‌تر گذشت، افزود: پيش بيني اجرايي شدن و تحقق پروژه‌ها و انطباق آن با بودجه مصوب شهرداري‌ها کار ساده‌اي نبود شهرداري قزوين اقدامات اجرايي و توليد زيرساخت را در دستور کار خود قرار داده بود.

شهردار قزوین گفت: در این سال احداث بلوارها، تقاطع‌هاي غيرهمسطح، پارک‌ها و اجراي ديگر پروژه‌هاي شهري در دستور کار قرار گرفت و بسياري از اين پروژه‌ها با تحقق بودجه مصوب به نتيجه و بهره برداري رسيد.

پويايي شهر قزوين با سرمايه گذاري در بخش گردشگري

نصرتی با اشاره به اينکه برخي از زيرساخت‌هاي گردشگري توسط شهرداري قزوين ايجاد شده است، گفت: نوروز سال 1395، نوروزي متفاوت براي شهر قزوين بود و گردشگران زيادي وارد اين شهر شدند و از آثار مختلف تاريخي و طبيعي آن بازديد کردند.

وی برگزاري جشنواره بازي و اسباب بازي را در جذب گردشگر بسيار مؤثر دانست و عنوان کرد: در سال جاري 105 هزار نفر به طور رسمي از جشنواره بازي و اسباب بازي و سراي سعدالسلطنه بازديد کردند.

این مسئول با بيان اينکه توسعه گردشگري موجب توليد شغل و ثروت و پويايي شهرها مي‌شود، اظهار کرد: شهرداري قزوين با استفاده از ظرفيت‌هاي تبليغاتي همچون صدا و سيما و بزرگ‌ترين بيلبورد تبليغاتي کشور که در اتوبان تهران-قزوين نصب شده است، در راستاي معرفي شهر قزوين و توانمندي‌هاي اين شهر اقدام کرده است که نتايج آن را در نوروز امسال شاهد بوديم.

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در قزوین

نصرتی با اشاره به اينکه احداث قطار تندروي قزوين-تهران در دستور کار قرار دارد، گفت: اين پروژه يکي از اساسي‌ترين موضوعات استاني و در حال پيگيري است که با مشارکت دولت، شهرداري و بخش خصوصي قابل انجام است.

وي با اشاره به مذاکرات انجام شده جهت خريد 20 فروند هواپيماي 40 نفره توسط شرکت های هواپيمايي کشور تصريح کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به ظرفیت فرودگاه و باند فرودگاه قزوین از طریق رایزنی‌ها از این دست هواپیماها در فرودگاه قزوین استفاده کنیم.

شهردار قزوين با اشاره به تقاطع‌هاي در حال ساخت در شهر قزوين نيز گفت: دو تقاطع در سال جاري و دو تقاطع ديگر در سال 1396 به بهره برداري خواهد رسيد.

 انتخاب شهر قزوين از ميان 64 شهر از 38 کشور

نصرتی بیان کرد: اجراي برنامه جهاني ابتکار عمل شکوفايي شهري (CIP) که توسط برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد تدوين و برنامه ريزي شده است، مي‌تواند روند رشد و توسعه قزوين را سرعت ببخشد و قزوين را در رسيدن به جايگاه مطلوب خود ياري رساند.

وي با اشاره به اينکه از سال 2012 تدوين اين برنامه جهاني در دستور کار برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد قرار گرفته است، گفت: در اين برنامه شش شاخصه براي سنجش شهرها تعيين شد و شهرهاي ثبت نامي بر اساس اين شش شاخصه مورد سنجش و داوري قرار گرفتند.

نصرتي با بيان اينکه ما از طريق مجمع جهاني شهرهاي اسلامي که دبيرخانه آن در قزوين واقع شده است، نسبت به پيگيري ثبت نام شهر قزوين اقدام کرديم، تشریح کرد: در روز آخر 64 شهر از 38 کشور ثبت نام خود را انجام داده بودند که در نخستين داوري 32 شهر، پس از آن 5 شهر و در نهايت از ميان دو شهر، يک شهر يعني قزوين به عنوان پايلوت اجراي برنامه جهاني ابتکار عمل شکوفايي شهري (CIP)انتخاب شد.

وی گفت: با اجراي اين برنامه، سندي براي شهر پايلوت تهيه مي‌شود که طبق آن پروژه‌ها و سرمايه گذاري‌هاي نهادهاي بين‌المللي، بانک‌ها و مؤسسات مالي وابسته سازمان ملل متحد، برنامه ريزي و اجرا خواهد شد.

شهردار قزوين در پایان تاکيد کرد: اين سند افتخاري براي شهر قزوين به حساب مي‌آيد و بايد با حمايت‌هاي همه جانبه به نتيجه برسد و در سال جديد با پيگيري‌هاي مستمر و دقيق، براي تصويب اين سند راهبردي و اجرايي شدن آن تلاش مي‌کنيم.

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان