۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اعلام آمادگی حوزه هنری همدان برای ایجاد پردیس سینمایی
کد خبر: ۱۶۱۵۳۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اعلام آمادگی حوزه هنری همدان برای ایجاد پردیس سینمایی

رئیس حوزه هنری استان همدان از آمادگی حوزه هنری استان در راستای ایجاد پردیس سینمایی در همدان خبر داد.

اعلام آمادگی حوزه هنری همدان برای ایجاد پردیس سینمایی

رئیس حوزه هنری استان همدان از آمادگی حوزه هنری استان در راستای ایجاد پردیس سینمایی در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه همدان، "سیدمحمدباقر حسینی" چهارشنبه 18 فروردین در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که حوزه هنری استان، توانایی مالی برای ایجاد پردیس سینمایی را ندارد، افزود: در حال حاضر این آمادگی را داریم اما متاسفانه هیچ خبری از همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد.

اختصاص سالن شماره دو سینما فلسطین ویژه تماشاخانه

وی از اختصاص سالن شماره دو سینما فلسطین ویژه تماشاخانه خبر داد و گفت: این سالن قابلیت‌های لازم را برای این برنامه دارد، هم‌چنین به دنبال ایجاد سینمای هنر و تجربه در همدان هستیم.

حسینی در ادامه با اشاره به شهید آوینی و نام‌گذاری هفته هنر انقلاب اسلامی به نام این شهید، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در زمان حیات خود همواره در تکاپو بود و فعالیت‌های ارزشمندی داشت.

وی حوزه هنری را خواستگاه شهید آوینی دانست و افزود: حوزه هنری متولی برگزاری برنامه‌های ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی است.

رئیس حوزه هنری استان اضافه کرد: امسال، سومین سالی است که این برنامه در استان آغاز شده و با کمک و همکاری دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان، اظهار کرد: از جمله برنامه‌ها می‌توان به تقدیر از چهره‌های برتر سال 95 و رونمایی از چندین اثر هنری اشاره کرد.

تخفیف 50 درصدی بلیت سینماهای استان در روز شنبه

وی از تخفیف 50 درصدی بلیت سینماهای استان در روز شنبه 21 فروردین به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: فیلم‌های خشم هیاهو و 50 کیلو آلبالو ماه آینده در سینماهای استان اکران داده می‌شود.

حسینی در بخش دیگری به فعالیت‌های حوزه هنری در سه محور اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه هنری در محورهایی از جمله بخش تولید، جشنواره‌ها و خلق آثار هنری تاکنون اقداماتی را به ثمر رسانده است.

وی در خصوص شخصیت یک هنرمند، تصریح کرد: یک هنرمند باید در عرصه‌های هنر اسلامی و انقلاب به مرحله‌ای از خودسازی و تزکیه نفس برسد تا در قدم اول بتواند، هنر ناب اسلامی را تبیین کند که شهید آوینی در این مرحله، دوران مختلفی را در قبل، هنگام پیروزی انقلاب و بعد از این دوران در آثار قلمی و تجسمی و همچنین تولید فیلم مستند داشت و به تزکیه نفس خاصی دست یافته بود.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت شهید آوینی این بود که حرف دل مردم را می‌زد و هنری را که در بخش مستند و آثار قلمی ارائه کرد، در راستای خواست و تقاضای مردم مسلمان و جمهوری اسلامی بود که ما باید از این اقدام الگوبرداری کنیم.

وی محور دوم فعالیت در حوزه هنری را داشتن خلاقیت‌های هنری خواند و افزود: آثار شهید آوینی در عرصه هنر بسیار سرآمد است و در تمامی مراحل جنگ به ویژه عملیات‌ها حضور یافته و در همان محل به ساخت مستند می‌پرداخت که در عرصه مستند روایت فتح آثار ماندگاری را به جای گذاشت.

حسینی ادامه داد: محور سوم فعالیت در حوزه هنری، نوع تاثیرگذاری آثار بر روی مخاطبان است که مستند روایت فتح در دوران دفاع مقدس، بر روی همه اقشار به ویژه خانواده‌ها و جوانان تاثیر بسزایی داشت.

رئیس حوزه هنری استان با بیان این‌که همه افراد باید در مسیری حرکت کنند که به اهداف ارزشمند و ایده‌آل خود برسند، افزود: از جمله اقدامات حوزه هنری در بخش تولید آثار هنری می‌توان به چاپ کتاب، تولید فیلم، نمایش خیابانی، آلبوم و کتب صوتی و تولید دانشنامه اشاره کرد.

چاپ 30 کتاب دانشنامه در همدان

وی با اشاره به تولید دانشنامه، اضافه کرد: تاکنون 20 کتاب مربوط به دانشنامه آماده شده اما هنوز به چاپ نرسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال‌جاری، 35 کتاب دانشنامه به چاپ برسد.

وی با اشاره به دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان، اظهار کرد: چاپ این دانشنامه در دولت تدبیر و امید به تصویب رسید اما تا کنون بودجه‌ای داده نشده است.‌

وی در خصوص برگزاری کارگاه‌های تخصصی نیز تصریح کرد: از دیگر اقدامات حوزه هنری برگزاری کارگاه‌های تخصصی بوده که متاسفانه در سال‌های اخیر مورد غفلت دستگاه‌های هنری دیگر قرار گرفته است و حوزه هنری این کارگاه‌ها را به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می‌کند.

به گزارش صبح قزوین ، حسینی یکی از رموز موفقیت حوزه هنری در برگزاری کارگاه‌های تخصصی را ارتقاء عناوین و محتوای این کارگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ما در این کارگاه‌ها هم‌چنین به حوزه کودک و نوجوان وارد شدیم و باعث شد نسبت به سال‌های گذشته موفق‌تر عمل کنیم.

رئیس حوزه هنری استان افزود: حوزه هنری استان همدان تصمیم داشته که شبیه به سایر دستگاه‌های اجرایی عمل نکند و در کارگاه‌های تخصصی به تولید آثار هنری و پرورش استعدادهای هنری و ادبی می‌پردازد.

وی با بیان این‌که حوزه هنری استان همدان با استان‌های هم‌جوار نیز ارتباط نزدیکی دارد، گفت: سعی کردیم گستره فعالیت‌های خود را به صورت استانی قرار دهیم.

حسینی به اقدامات عمرانی و بازسازی حوزه هنری استان اشاره و اظهار کرد: استان همدان در این حوزه نسبت به استان‌های دیگر موفق‌تر عمل کرده است.

پیشرفت 80 درصدی مرکز فرهنگی حوزه هنری همدان

وی با بیان این‌که در حال حاضر سه سینما در اختیار حوزه هنری استان همدان قرار دارد، گفت: در حال حاضر سینماهای قدس، تئاتر فلسطین و بهمن ملایر زیر نظر حوزه هنری استان قرار دارند و مرکز فرهنگی حوزه هنری نیز دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است.

حسینی با بیان این‌که ما خود را مدیون رسانه‌ها می‌دانیم، تصریح کرد: رسانه‌ها بحث تاثیرگذاری هنر در جامعه را به ما منعکس کرده و به نیازها و انتظارات همه اقشار جامعه از حوزه هنری را به ما انتقال می‌دهند.

وی در بخش دیگری با اشاره به آمار فروش فیلم در سینماهای استان، گفت: با توجه به ساخت فیلم‌های با کیفیت در سال گذشته ما شاهد فروش خوب در سینماهای همدان بودیم.

رئیس حوزه هنری استان عنوان کرد: در سال گذشته، 37 فیلم در حوزه هنری به نمایش درآمد که بیش از 583 میلیون تومان فروش داشت.

افزایش 47 درصدی فروش فیلم‌های سینمایی در سال 94

وی ادامه داد: در استان همدان در سال 94 نسبت به سال گذشته، ما شاهد افزایش 47 درصدی فروش و 26 درصدی بیننده بودیم.

حسینی هم‌چنین به فیلم‌های پرفروش سال 94 اشاره کرد و گفت: فیلم‌های محمد رسول‌الله(ص)، ایران برگر و شاهزاده روم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 94 بودند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان