۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خون شهدای هسته‌ای نباید به بهانه رفع تحریم‌ها و مذاکرات پایمال شود
کد خبر: ۱۶۱۴۳۶ نویسنده: رحیم احمدی روشن تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۸ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

پدر شهید احمدی روشن در مصاحبه با صبح قزوین:

خون شهدای هسته‌ای نباید به بهانه رفع تحریم‌ها و مذاکرات پایمال شود

پدر شهید احمدی روشن گفت: خواسته ما این است که به شهدا و پیروی راه آنها احترام بگذارند و خون شهدای هسته‌ای زیر تحریم‌ها و مذاکرات پایمال نشود.

خون شهدای هسته‌ای نباید به بهانه رفع تحریم‌ها و مذاکرات پایمال شود
رحیم احمدی روشن، پدر شهید هسته‌ای مصطفی احمدی روشن، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با بیان اینکه مصطفی ولایتمدار بود که در عمل ولایت مداری خود را ثابت کرد، اظهار کرد: ما در نبرد با جبهه استکبار جهانی هستیم و حوزه علم و فناوری جبهه مهمی است که به وسیله آن باید خاکریز مستحکمی در برابر استکبار جهانی بسازیم.
وی در ادامه افزود: اگر ما تنها هستی‌مان مصطفی را در راه خداوند تبارک و تعالی از نظر جسمی، روحی و فرهنگی و تربیتی پرورش داده و به این مرحله رساندیم زحمات ما به هدر نرفت.
این پدر شهید ادامه داد: زحماتی که مصطفی و امثال او از شهدای گرانقدر هسته‌ای در جهت آرمان‌ها و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران متحمل شدند به ثمر نشسته و خداوند اجر محسنین را ضایع نمی‌کند.
احمدی روشن اذعان کرد: ایران اسلامی ثابت کرد که دشمنان ما از احمق ترین افراد روزگار هستند چه دشمنان داخلی و چه خارجی که حماقت کردند و احساسشان بر این بود که اگر جوانان نخبه را ترور و شهید کنند دیگر کسی این راه را ادامه نخواهد داد.
وی با بیان خاطره‌ای از شهید مصطفی احمدی روشن بیان کرد: وقتی از مصطفی سئوال می‌شد که غنی‌سازی تا سطح 5 درصد برای مصارف مورد هدف کشور ما کفایت می‌کند و چرا آن‌ها تلاش برای غنی‌سازی تا سطح 20 درصد را رها نمی‌کنند، پاسخ می‌داد ما هرچه در این صنعت پیشرفت کنیم سطح اقتدار و عزت کشورمان بالا خواهد رفت.
این پدر شهید تصریح کرد: رهبری از ابتدا فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستم، دلیل این صحبت‌ها این است که ایشان شناخت دقیقی از دشمن دارند.
وی با بیان اینکه آنچه که مشخص است ما از این قرارداد چیزی به دست نیاورده‌ایم، تصریح کرد: این چطور به رسمیت شناختن صنعت هسته‌ای است که ما حق استفاده از آنها را نداریم؟ پذیرفتن پرتکل الحاقی چیزی فراتر از قانون است که هروقت آنها خواستند از مراکز نظامی ما بازدید کنند، اینها خط قرمز های ما است و رهبری موافقت نکردند.
احمدی روشن با اشاره به جنگ نرم و هجمه‌های اخلاقی غرب علیه جوانان ایران اسلامی و ناهنجاری‌های موجود در جامعه، گفت: شهدا به شهادت نرسیدند كه ما برای آن‌ها گریه كنیم، آن‌ها رفتند تا ما با سربلندی و عزت زندگی كنیم، این باعث می‌شود عزت ما از بین نرود.
وی گفت: دغدغه‌های ما نسبت به مذاکرات هسته‌ای همان دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، ما همواره چشم و گوش به فرمان ولایت داریم و آنچه ولایت بفرمایند انجام می‌دهیم.
وی در ادامه ضمن تشریح یکی از خاطرات فرزند شهیدش افزود: بعد از توافق سعدآباد و تعلیق تمام تأسیسات هسته‌ای کشورمان مصطفی به خاطر تعلق روحی عمیقی که به این کار داشت، بسیار مریض شد و مانند مرده متحرک شده بود و قصد ترک صنعت هسته‌ای را داشت که به او توصیه کردم بماند تا در آینده گشایشی شود.
پدر شهید احمدی‌روشن در ادامه تصریح کرد: بعد از عمل نکردن طرف‌های غربی به تعهدات خود در توافق ننگین سعدآباد و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه کار تأسیسات هسته‌ای و رفع همه محدودیت‌ها؛ مصطفی و دوستانش گاهی 12 شبانه‌روز به خانه نمی‌آمدند و بی‌وقفه تلاش می‌کردند تا توانستند حجم عظیمی از عقب‌ماندگی‌ها را در صنعت هسته‌ای جبران کنند.
وی احترام به شهدا و پیروی راه آنها را مهم دانست و گفت: خواسته ما این است که خون شهدای هسته‌ای ما زیر تحریم‌ها و مذاکرات پایمال نشود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان