۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پاناما فرانسه را تهدید به تلافی‌جویی کرد
کد خبر: ۱۶۱۳۶۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پاناما فرانسه را تهدید به تلافی‌جویی کرد

دولت پاناما اعلام کرد، اگر فرانسه این کشور را به لیست سیاه پناهگاه‌های مالیاتی بیفزاید٬ دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهد زد. با انتشار "اوراق پاناما" این کشور در معرض اتهام در رابطه با پولشویی و فرار مالیاتی است.

پاناما فرانسه را تهدید به تلافی‌جویی کرد

دولت پاناما اعلام کرد، اگر فرانسه این کشور را به لیست سیاه پناهگاه‌های مالیاتی بیفزاید٬ دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهد زد. با انتشار "اوراق پاناما" این کشور در معرض اتهام در رابطه با پولشویی و فرار مالیاتی است.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، دولت پاناما اعلام کرد، در صورتی که فرانسه به لیست سیاه "پناهگاه‌های مالیاتی" وارد شود دست به اقداماتی تلافی‌جویانه خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ آلوارو آلمان٬ نخست‌وزیر پاناما٬ در یک نشست خبری اعلام کرد: «در پاناما قانونی وجود دارد که بر اساس آن اقداماتی تلافی‌جویانه علیه کشورهایی که اسم پاناما را در لیست‌های سیاه قرار دهند پیش‌بینی شده است.»

به گفته او، بر اساس این قوانین مسدود کردن سرمایه‌گذاری خارجی و یا خودداری از مناقصه‌های عمومی می‌تواند از جمله این اقدامات باشد.

آلوارو آلمان در جمع خبرنگاران همچنین گفت: در صورتی که اسم پاناما به لیست سیاه وارد شود٬ "دولت مجبور خواهد بود به بررسی وضعیت بپردازد و مجموعه‌ اقداماتی را برخواهد گزید که طبیعتا سمت و سوی مقابله به مثل خواهند داشت."

او البته تاکید کرد که پاناما برای همکاری در انجام تحقیقات لازم آماده است. با این‌همه اضافه کرد که هیچ شرکت پانامایی‌ای هنوز پیدا نشده که جرمی انجام داده باشد.

دولت پاناما با رسانه‌ای شدن فساد مالی گسترده‌ای که به "اوراق پاناما" شناخته می‌شود در هراس از تبعاتی است که دامن‌گیرش خواهد شد. دولت پاناما بیم آن را دارد که پس از چند سال تلاش برای محو سابقه خود به عنوان یکی از بهشت‌های مالیاتی٬ بار دیگر نامش به این عنوان ثبت شود.

میشل ساپن٬ وزیر دارایی فرانسه٬ روز سه‌شنبه از تصمیم فرانسه خبر داده بود و گفته بود که فرانسه قصد دارد پاناما را بار دیگر به لیست سیاه کشورهایی که در زمینه پولشویی و گریز مالیاتی با جامعه جهانی همکاری ندارند، باز گرداند. فرانسه پیش از این در سال ۲۰۱۲ پاناما را پس از دستیابی به توافقی مشترک برای مبارزه با فرار مالیاتی از این فهرست خارج کرده بود.

دولت پاناما در ماه فوریه امسال نیز در نهایت توانسته بود با انجام اصلاحاتی در قوانین خود از "لیست سیاه" جهانی پناهگاه‌های مالیاتی خارج شود.

لوییس میگل٬ معاون وزیر امور خارجه پاناما٬ روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: سفیر فرانسه در پاناما احضار شده است تا روز چهارشنبه درباره تصمیم فرانسه توضیح دهد. بر اساس گزارش‌ها ایزابل دوسان مالو٬ وزیر امور خارجه پاناما هم روز سه‌شنبه قرار بود با ژان مارک آیرو٬ همتای فرانسوی خود٬ گفتگو کند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان