۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین همایش تجلی شیدایی ۵ برگزار می‌شود/ نمایش فیلم بادیگارد برای پنج هزار هنرمند استان
کد خبر: ۱۶۰۷۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۷ ساعت: ۱۳:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج هنرمندان قزوین:

همایش تجلی شیدایی ۵ برگزار می‌شود/ نمایش فیلم بادیگارد برای پنج هزار هنرمند استان

مسئول بسیج هنرمندان قزوین از برگزاری همایش تجلی شیدایی ۵ در قزوین خبر داد و افزود: در هفته هنر انقلابی فیلم بادیگارد برای ۵ هزار هنرمند استان نمایش داده می‌شود.

همایش تجلی شیدایی ۵ برگزار می‌شود/ نمایش فیلم بادیگارد برای پنج هزار هنرمند استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته‌ هنر انقلابی پیش از ظهر امروز در مجتمع شهید آوینی برگزار شد.
محمد امیری مقدم، مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین در این نشست درباره شهید آوینی ابراز کرد: 20 فروردین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم است که همزمان با آن هفته هنر اتقلابی آغاز می‌شود.
وی افزود: نکته‌ای که در هنر شهید آوینی دیده می‌شود، جلوه‌های انقلابی و جهادی هنر اوست که در گفتمان و اندیشه شهید آوینی نیز هویدا است.
مسئول بسیج هنرمندان قزوین اظهار کرد: شهید آوینی هنر انقلابی را متمایز از مفهوم هنر در غرب می‌دانست که در هنر غربی حدیث نفس مطرح است درحالی که هنر انقلابی حدیث شیدایی است و معتقد بود هنر اسلامی کالبد هنر غربی را می‌گیرد و روحی تازه در آن می‌دمد، در نهایت ماده و قالب هنر را نیز عوض می‌کند.
وی هفته هنر انقلابی را از 20 تا 27 فروردین اعلام کرد و گفت: 20 عنوان برنامه توسط بسیج هنرمندان استان و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی قزوین برگزار می‌شود.
امیری مقدم خاطرنشان کرد: پیش از آغاز هفته هنر انقلابی، جلسات متعددی با مدیر کل اداره ارشاد قزوین، مدیر حوزه هنری قزوین، رئیس تبلیغات اسلامی استان و با مسئولین انجمن‌ها و کانون‌های هنری برگزار شد تا برنامه‌های این هفته با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی انجام شود.
وی اظهار کرد: آغاز برنامه‌های هفته هنر انقلابی با عطرافشانی مزار شهدای قزوین در عصر روز 5 شنبه 19 فروردین شروع می‌شود که در این برنامه مسئولین و متولیان هنری و فرهنگی استان حضور می‌یابند.
مسئول بسیج هنرمندان قزوین در ادامه گفت: در روز شنبه 21 فروردین جمعی از هنرمندان و مسئولین به دیدار نماینده ولی فقیه استان می‌روند و دیدار با ائمه جمعه نیز در هر شهرستان برگزار می‌شود.
امیری مقدم تاکید کرد: همایش تجلی شیدایی5 روز پنج‌شنبه 25 فروردین در سالن آمفی تئاتر اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می‌شود، مهمان اصلی این برنامه دکتر منتظری، رئیس بسیج هنرمندان کشور یا سردار سعید قاسمی خواهد بود.
وی افزود: در همایش تجلی شیدایی از سرود شهدای مدافع حرم رونمایی خواهد شد که به صورت زنده در همین همایش اجرا می‌شود.
این مسئول هنری قزوین اعلام کرد: همایش تجلیل از هنرمندان شهرستان البرز، جشنواره نمایش تئاتر و عکس شهرستان البرز، جلسات گفتمان هنر انقلاب اسلامی، کارگاه شعر انقلاب اسلامی، تجلیل از هنرمندان شاخص شهرستان تاکستان از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلابی می‌باشد.
امیری مقدم خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی‌هایی که با سینماهای سطح استان صورت گرفته قرار است فیلم ارزشی "بادیگارد" برای 5 هزار نفر از هنرمندان استان، نمایش داده شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان