۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین شرایط به‌کارگیری مشمولان نظام وظیفه در نهادهای غیرنظامی مشخص شد
کد خبر: ۱۶۰۶۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۷ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

طبق مصوبه مجلس؛

شرایط به‌کارگیری مشمولان نظام وظیفه در نهادهای غیرنظامی مشخص شد

با موافقت نمایندگان شرایط به‌کارگیری مشمولان نظام وظیفه در نهادهای غیرنظامی مشخص شد.

شرایط به‌کارگیری مشمولان نظام وظیفه در نهادهای غیرنظامی مشخص شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 17 فروردین ماه) مجلس، در جریان رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور، ماده 36 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه در زمان صلح با تأیید ستاد كل نیروهای مسلح، قسمتی از نیاز دولت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نهادهاي عمومی غيردولتی، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غيردولتی و فدراسيون‌هاي ورزشي و واحدهاي توليدي به نیروی انسانی داراي مدرك ليسانس و بالاتر با استفاده از خدمت مشمولان وظیفه مشروط به عدم ورود آسیب به آمادگی رزمی كشور و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی تأمين می‌گردد. اين نيازها از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ستاد كل اعلام می‌شود.

حقوق و مزایا و جیره استحقاقی در دوره خدمت از محل اعتبارات دستگاه به‌کارگیرنده تأمين می‌گردد. میزان دریافتی این قبیل افراد نباید در مجموع از حد مقرر در قوانین نیروهای مسلح تجاوز نماید.

حداقل پنجاه‌درصد (50%) از نیروهای انسانی فوق كه فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند، باید در مناطق توسعه‌نیافته یا كمترتوسعه‌یافته كشور خدمت كنند.

تبصره- سهميه مربوط به فدراسيون‌هاي ورزشي از طريق وزارت ورزش و جوانان و صرفاً براي استفاده قهرمانان ورزشي مدال‌دار كشوری و بالاتر و سهميه واحدهاي توليدي از طريق دستگاههاي اجرائي ذي‌ربط اختصاص مي‌يابد.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان