۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مراقب افزایش ضربان قلب باشید/پیشگیری از مرگ های قلبی
کد خبر: ۱۶۰۵۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۷ ساعت: ۱۱:۳ ↗ لینک کوتاه

یک متخصص قلب هشدار داد؛

مراقب افزایش ضربان قلب باشید/پیشگیری از مرگ های قلبی

یک فلوشيپ الكتروفيزيولوژى گفت: اگر بیماران دچار نارسایی قلب و خانواده آنها افزایش ضربان قلب را جدی بگیرند و بیمار را به موقع به مراکز درمانى انتقال دهند می توان از مرگ این بیماران پیشگیری کرد.

مراقب افزایش ضربان قلب باشید/پیشگیری از مرگ های قلبی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، دکتر محمد علی اکبرزاده در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین المللى نارسایی قلب، گفت: بیمارانی که دچار نارسایی قلب هستند به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول افرادی هستند که نارسایی در آنها به قدری تشدید می گردد که منجر به مرگ بیماران می شود. اما دسته دوم افرادی هستند که دچار نارسایی قلبی هستند اما یک ریتم خطرناک مانند افزایش ناگهانى ضربان قلب در آنها رخ می دهد بدون آنکه نارسایی تشدید یابد که این افزایش ضربان منجر به مرگ آنها می شود.

وی افزود: به همین منظور برای پیشگیری از مرگ بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دستگاهی بنام «شوک دهنده داخلی» طی یک جراحی کوچک و بدون بیهوشی زیر پوست آنها گذاشته میشود. این دستگاه زمانی که بیمار دچار ریتم خطرناک میشود بطور خودكار تشخیص و با شوک های داخلی مانع مرگ آنها میشود.

این جراح قلب و عروق، یادآور شد: بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و خانوادههای آنها باید توجه داشته باشند که افزایش ناگهانى ضربان قلب در این بیماران میتواند موجب مرگ شود به همین دلیل توصیه میشود، اگر بیمار در منزل دچار افزایش ضربان قلب میشود سریعا با اورژانس تماس و بیمار را به بیمارستان ارجاع دهند و یا اگر بیمار از دستگاه «شوک دهنده داخلی» استفاده میکند اگر دستگاه طی روز بیش از ۱ یا ۲ بار شوك داد سریعا به پزشک مراجعه کند.

اکبرزاده در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به بیماران مبتلا به نارسایی قلبی توصیه میشود داروهای خود را به موقع و منظم مصرف و از استرس و انجام ورزشهای سنگین به شدت خودداری کنند.

این الکتروفیزیولوژیست در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت و بهرهمند بودن اکثر بیماران از بیمه سلامت این دسته از بیماران در هزینه درمان با مشکلات خاصی مواجه نیستند.

پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ درمر همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان