۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کاهش تعداد ماموریت‌های مربوط به تصادفات در نوروز ۹۵
کد خبر: ۱۶۰۴۹۰ نویسنده: پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۷ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اعلام کرد:

کاهش تعداد ماموریت‌های مربوط به تصادفات در نوروز ۹۵

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین از کاهش تعداد ماموریت های مربوط به تصادفات در طرح نوروزی ۹۵ خبر داد.

کاهش تعداد ماموریت‌های مربوط به تصادفات در نوروز ۹۵
پیمان نامدار، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ابراز کرد: تعداد ماموریت‌های انجام شده اورژانس در طرح ویژه نوروز، 2 هزار و 313 مورد بوده است.
وی افزود: طرح نوروزی از روز 26 اسفند سال 94 آغاز و تا روز 14 فروردین 95 ادامه داشت که طی آن 242 هزار و 497 مصدوم توسط مرکز فوریت‌های پزشکی حمل و درمان شدند و از این میزان، هزار 867 بیمار غیر تصادفی بوده و 630 مصدوم تصادفی بودند.
نامدار اعلام کرد: بیماری‌های داخلی مانند بیماری‌های قلبی، بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های مغزی بیشترین میزان مصدومین را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: تعداد ماموریت‌ها برای تصادفات 403 مورد بود که از این تعداد، 491 مورد مصدوم به بیمارستان منتقل و 129 مصدوم در محل حادثه درمان شدند.
این مسئول با اشاره به ماموریت‌های اورژانس هوایی، عنوان کرد: در طی این طرح 8 مورد ماموریت اورژانسی هوایی انجام شد که 10 مصدوم به وسیله آن به بیمارستان منتقل شدند که یک مورد از ماموریت‌ها مربوط به تصادف با 2 مصدوم در منطقه رجایی دشت بود، سایر ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌های داخلی بود و بیشترین میزان ماموریت‌ها هم در منطقه الموت انجام شد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین یادآور شد: در طرح نوروزی 7 ایستگاه سلامت به صورت شبانه روزی برای درمان‌های سرپایی، تجویز داروی رایگان و ارائه بروشورهای اورژانسی آماده خدمت بودند.
وی در ادامه گفت: طی طرح ویژه نوروز، 38 پایگاه در حالت آماده باش کامل بودند، همچنین 26 پایگاه جاده‌ای از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و از 4 بعدازظهر تا 12 شب در جاده‌ها مستقر بودند تا اطمینان خاطر برای مسافران ایجاد و زمان حضور مامورین اوژانس در محل خوادث کاهش یابد.
وی در پایان تاکید کرد: میزان ماموریت‌های تصادفی اورژانس نسبت به مشابه سال گذشته، کاهش داشته است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان