۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون در البرز طی نوروز ۹۵
کد خبر: ۱۶۰۲۵۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون در البرز طی نوروز ۹۵

مدیرکل انتقال خون استان البرز از افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون توسط مسافرین و شهروندان البرزی در نوروز ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ خبر داد.

افزایش ۳۳ درصدی اهدای خون در البرز طی نوروز ۹۵

مدیرکل انتقال خون استان البرز از افزایش 33 درصدی اهدای خون توسط مسافرین و شهروندان البرزی در نوروز 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 خبر داد.

دکتر حسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه البرز، با اشاره به فعالیت مراکز خونگیری در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: در این ایام علاوه بر شهروندان البرزی، مسافرینی که به البرز سفر کرده بودند نیز با مراجعه به مراکز خونگیری استان نیاز به فراورده‌های خونی را تامین کردند.

وی ادامه داد: بنا بر گزارش‌های موجود، در مجموع تعداد مراجعه به مراکز خونگیری استان در سیزده روز اول سال، هزار و 860 مورد بود که از افزایش 33 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

حسینی با بیان اینکه به دلایل مختلف تمامی مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون نشده‌اند، گفت: در طول این مدت 1480 واحد خون جمع آوری شد.

وی به اولویت اداره کل انتقال خون البرز اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های مهم این سازمان در سال95 ارتقای کیفیت خون و فرآورده‌های خونی با افزایش اهداکنندگان مستمر خون است، زیرا این افراد با توجه به چند بار اهدای خون در طی یک سال با رعایت کامل استانداردهای انتقال خون به تولید فرآورده‌های سالمتر و با کیفیت بهتر کمک می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان