۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی
کد خبر: ۱۶۰۱۱۶ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۶ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

توسط رئیس حوزه هنری استان قزوین صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی

نشست خبری ویژه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از خبرنگاران مراکز خبری و رسانه ای در حوزه هنری قزوین برگزار شد.

تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، علی هوشمند، رئیس حوزه هنری استان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه هنر انقلاب اسلامی را جرياني در راستاي صيانت از ارزش هاي انقلاب اسلامي برشمرد که توانسته طی چند دهه به آبشخور و محلي براي انكعاس هنر پاك، ناب و مبتني بر ارزش هاي اسلامي تبديل شود.
رئیس حوزه هنری قزوین در ادامه به نقش و تاثير شهيد آويني پرداخت و گفت: اين شهيد پايه گذار حركتي بود كه در دوران دفاع مقدس، آموزه اي را براي نسل هاي بعدي و به خصوص جوانان به يادگار گذاشت تا آنان بدانند جنگ در سنگر نرم نيز به اندازه نبرد در جبهه سخت مهم و ارزشمند است.
این مسئول فرهنگی همزمانی آغاز سال جديد با هفته هنر انقلاب اسلامی را فرصتی برای نهادينه کردن پیام این ایام در جامعه به ویژه بين نسل جوان برشمرد.
هوشمند گفت: در هفته هنر انقلاب اسلامي كه از 20 تا 27 فروردين ماه است برنامه هاي مختلفي با مشاركت سازمان ها و نهادهای مختلف فرهنگي و هنري استان برگزار خواهد شد.
وی برنامه های هفته هنر انقلاب را اینگونه تشریح کرد: بزرگداشت مرحوم فرج اله سلحشور با حضور؛ ابراهیم جباری(فرمانده سپاه ولی امر) و مهدی سلحشور در مسجد امام خميني (ره)، عطر افشاني مزار شهدا با حضور هنرمندان و مسولان فرهنگی استان، جلسه ديدار هنرمندان شاخص و مديران فرهنگي با آیت الله عابدینی نماينده ولي فقيه در استان، برگزاري نمايشگاه پوستر از توليدات برگزيده سومين و چهارمين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري، تبلیغات محیطی و نصب بنر در بیلبردها و فیکسچرهای میادین شهر، چاپ و نصب پنج اثر ارزنده (در حوزه هنر انقلاب) از آثار استاد کاظم چليپا در سطح شهر، اکران فیلم بادیگارد برای فعالان فرهنگی استان همراه با سخنرانی امام جمعه قزوین و تقدیر از هنرمند برگزیده، همکاری در برگزاری همایش تجلی شیدایی با حضور سید جواد هاشمی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی، همکاری در اجرای همایش روایت شیدایی همراه با تقدیر از دو هنرمند و چهره انقلابی، ارائه فايل پوستر هنر انقلاب در فضای مجازی، نشست شب شعر با موضوع بررسی ویژگی های ادبیات کودک و نوجوان، رونمایی از طراحی و اجرای متفاوت از سیمای شهید آوینی با بهره گیری از نقاشی ایرانی اثر سید هاشم حسینی ، جشن اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی با عنوان "چیستی هنر انقلاب اسلامی" با حضور: دکتر مرتضی گودرزی دیباج-مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری- در سالن اجتماعات استانداری قزوین را از جمله برنامه های این ایام است. 
هوشمند نيروي انساني و هنرمندان متعهد را سرمايه هاي معنوي و اصلي حوزه هنري دانست و گفت: با وجود اعتبارات ناچیزاما با همين بودجه محدود هم بايد در زمينه توليد آثار فاخر تلاش كرد.
رئيس حوزه هنري قزوين اضافه كرد: ما به غير از توليد آثار با دشواري بازار عرضه نيز رو به رو هستيم و يك حلقه مفقوده براي نمايش و عرضه محصولات فرهنگي وجود دارد كه بايد با همكاري ساير نهادها براي آن كاري كرد.
وي نقطه قوت حوزه هنري استان قزوين را در هنرهاي تجسمي دانست و افزود: در اين رابطه، به خصوص در عرصه خوشنويسي كارنامه خوبي داشته ايم اما نبايد در اين محدوده باشيم.
این مسئول ادامه داد: ما معتقديم قزوين سرمايه هاي ديگري نيز در ساير حوزه هاي مختلف فرهنگي از جمله عكس، گرافيك و ادبيات پايداري دارد كه بايد ضمن حفظ جايگاه برتر استان در بخش هنرهاي تجسمي، براي ساير رشته ها نيز فعاليت و تلاش كرد.
هوشمند همچنين حضور جدي و پررنگ در فضاي مجازي و رسانه ها و استفاده از فناوري هاي نوين را نيز از ديگر مسايلي عنوان كرد كه بايد روي آن كارهاي بيشتري صورت پذيرد.
وی ساختمان فعلی این نهاد را نامناسب دانست و گفت: ساختار فعلي به هيچ وجه در شان فرهنگ و هنر استان قزوين نيست و وجود يك ساختمان چند منظوره با ساختار اداري، گالري، سالن نمايش و ساير بخش ها كه نيازهاي ما را تامين كند از ضرورت هاي جدي در اين حوزه است ما اميدواريم با نگاه مثبت استاندار قزوين به فرهنگ و هنر، بتوانيم حداقل يك ساختمان استيجاري براي بخش اداري اين حوزه داشته باشيم و از محيط فعلي براي ساير امور استفاده کنیم.
هوشمند تغيير رويكرد با هدف تولید محوری و اجتناب از کارهای ویترینی و تزیینی را جزو برنامه های اصلی خود عنوان کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان