۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین تصویب مالیات بر سیگار/ استعفای وزیر بهداشت دروغ ۱۳ بود
کد خبر: ۱۶۰۰۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۶ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی وزیر بهداشت:

تصویب مالیات بر سیگار/ استعفای وزیر بهداشت دروغ ۱۳ بود

سخنگوی وزیر بهداشت از تصویب مالیات بر سیگار و کالاهای آسیب رسان خبر داد.

تصویب مالیات بر سیگار/ استعفای وزیر بهداشت دروغ ۱۳ بود
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نخستین نشست خبری سال 95 که امروز در سالن وزارت بهداشت برگزار شد بیان کرد: روز گذشته مصوباتی را در لایحه دائمی شدن احکام قانون برنامه داشتیم. طبق ماده 8 این مصوبه شورای امنیت سلامت غذایی دائمی شد. همچنین تصویب برنامه اجرایی سامانه خدمات جامع سلامت و امنیت غذایی به عهده این شورا قرار گرفت.

وی طبق ماده 9 این مصوبه شورای عالی بیمه سلامت مکلف شد که هر سال قبل از انتهای سال تعرفه بخش خصوصی و دولتی را با حق فنی واقعی یکسان اعلام کنند. همچنین آزمایش اجباری برای تایید سلامت کلیه رانندگان وسایل نقلیه مشمول بیمه سلامت شد.

وی افزود: مجلس مالیات بر سیگار و کالاهای آسیب رسان را مصوب کرد و بدین ترتیب هزار و 560 میلیارد تومان منبع درآمد جدید ایجاد شد. حدود 7 درصد از درآمد ناخالص ملی صرف درمان مصدومین ناشی از تصادفات و هزینه‌های معلولیت و مرگ و میر ناشی از این حوادث می‌شود که این میزان رقم بالایی‌ است.

حریرچی در مورد فوت بهیار زاهدانی عنوان کرد: این همکار پس از 6 روز مرخصی آمده بود و این حادثه در ابتدای شیفت وی رخ داد. علت فوت وی برای ما دقیقا مشخص است اما مجاز به گفتن آن نیستیم .

وی در خصوص هزینه یک میلیارد تومانی برای ساخت استودیو سلامت گفت: عوامل ریسک مهمترین کاری است که در حوزه بهداشت باید انجام شود. باید از طریق صحبت با مخاطبین خطرات ناشی از بیماری‌ها را کاهش دهیم. وزارت بهداشت باید اقدامات پیشگیرانه خود را افزایش دهد. مهمترین بستر برای این کار رسانه است با توجه به سخت‌گیری‌های وزارت بهداشت قطعا هزینه‌ها به صورت معقول و با دقت انجام شده است. حجم رسانه های موجود نسبت به اهمیت این حوزه بسیار کم است زیرا اغلب رسانه‌هایی که در حوزه سلامت کار می‌کنند عمومی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه شورای عالی بیمه و دولت مکلف به اعلام تعرفه‌ها قبل از سال هستند اظهار کرد: مسلما در کشوری که تورم وجود دارد ثابت نگه داشتن قیمت‌ها تحمیلی است. از طرفی اکثر هزینه‌ها درحوزه سلامت مبتنی بر نیروی انسانی پیشنهادات متعددی در مورد نحوه تامین منابع لازم و میزان افزایش تعرفه‌ها ارائه دادیم که امیدواریم در شورای عالی بیمه نهایی شود.

وی راجع‌به انتشار شایعاتی در مورد استعفای وزیر بهداشت تصریح کرد: ما از بعضی شرایط گله مندیم، سوابق دکتر هاشمی برای همه مشخص است. وی حاضر است آبرو، مال، و حتی جان خود را در راه اهداف نظام و دولت تدبیر و امید بدهد. عملکرد دکتر هاشمی هم مشخص است.
وی معتقد است اعتدال و توجه به اصول تدبیر و امید می‌تواند ما را از مشکلات نجات دهد، ایشان 7 روز هفته به صورت 24 ساعته کار می‌کند. کمتر کسی را دیده‌اید که به این میزان وقت بگذارد و این زمان موثر هم باشد.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان