۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۳۰۰ رابطه کارگزاری خارجی با اتصال سوئیفت برقرار شد
کد خبر: ۱۵۹۹۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۶ ساعت: ۱۱:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل بین‌الملل بانک مرکزی:

۳۰۰ رابطه کارگزاری خارجی با اتصال سوئیفت برقرار شد

مدیر کل بین‌الملل بانک مرکزی گفت:گشایش اعتبار و ال‌سی‌بانک‌ها آغاز شده و براساس درخواست مشتری پیام‌ها به بانک کارگزار مخابره می‌شود و در حال حاضر ۳۰۰ رابطه کارگزاری خارجی با اتصال سوئیفت برقرار شده است.

۳۰۰ رابطه کارگزاری خارجی با اتصال سوئیفت برقرار شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، حسین یعقوبی رئیس کارگروه کاربران سوئیفت کشور صبح امروز در مراسم بازدید از اتاق سوئیفت اظهار داشت: اخیرا در برخی از رسانه‌ها به دلیل فقدان اطلاعات کافی بحث روابط کاری گشایش اسنادی و حواله‌ها را با یک ابزار پرداخت بانکی مانند سوئیفت اشتباه گرفته و مخابره شدن پیام از طریق سوئیفت را به درستی اعلام نکردند.

وی افزود: سوئیفت ابزار رسانه‌ای مانند تلفن و تلکس است که ارتباط مالی بانکی را با شبکه بین‌المللی داخلی انجام می‌دهد که این ابزار مخابراتی و ارتباطی فی نفسه گره‌گشا نیست هر آنچه برای بانک در عرصه بین‌المللی مهم است سقف اعتباری وصورت‌های مالی بانک‌ها در حوزه‌های مختلف است.

یعقوبی خاطر نشان کرد: گشایش اعتبار و ال‌سی‌بانک‌ها آغاز شده و براساس درخواست مشتری پیام‌ها به بانک کارگزار مخابره می‌شود.

وی گفت: در واقع در صورتی که شبکه سوئیفت وصل باشد اما روابط کارگزاری صورت نگیرد در عمل هیچ اقدامی نمی‌توان کرد.

وی با بیان اینکه سوئیفت از آثار مثبت برجام بود، گفت: بانک مرکزی در زمان تحریم‌ها از سوئیفت محروم بود اما پس از برجام سوئیفت برقرار شده به گونه‌ای که دو واحد اداره بین‌الملل بانک مرکزی و اداره عملیات ارزی مشغول این فعالیت هستند.

وی گفت: با توسعه شبکه بانکی جهانی هزینه‌های کشور کاسته شده و تلاش ما گسترش این رویه است.

یعقوبی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چند رابطه کارگزاری خارجی برقرار شده گفت: 300 رابطه کارگزاری آغاز شده است این درحالی است که پیش از تحریم‌ها تعداد آن به اندازه انگشتان دست بود.

وی همچنین در مورد انتقادات اهالی اتاق بازرگانی در مورد عدم اتصال سوئیفت خاطر نشان کرد: در جریان تحریم‌ها هم روابط کارگزاری وجود داشت اما محدود و با هزینه‌های بالا بود.

وی گفت: امور بانکی و بین‌المللی در ادبیات بانکی محرمانه است و جزء اسرار مشتری محسوب می‌شود اما در حال حاضر حساب ما در بانک مرکزی ایتالیا فعال شده و بستانکار هستیم و 29 بانک ایرانی به صورت زنده متصل به شبکه سوئیفت است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان