۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین افزایش ۶ درصدی آمار اهدای خون در قزوین
کد خبر: ۱۵۹۸۲۷ نویسنده: محمد حسین برادران تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۶ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

افزایش ۶ درصدی آمار اهدای خون در قزوین

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در هفته نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۶ درصدی آمار اهدای خون در قزوین
محمد حسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در هفته پایانی سال 94 نسبت به مدت مشابه خود در سال 93 در حدود 47 درصد افزایش مراجعه کنندگان اهدای خون را داشتیم.

وی افزود: این امر حاصل همکاری رسانه‌ها، صدا و سیما، برخی ادارات و ارگان‌ها و به ویژه موسسه خیریه مکس بود که طی یک برنامه ریزی هماهنگ شده توانستند این افزایش آمار را رقم بزنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: معمولا در روزهای پایانی سال با حجم زیاد تقاضای خون برای مراکز درمانی مواجه هستیم زیرا بیشتر اعمال جراحی آخر سال انجام می‌شود از طرفی به دلیل مشغله فراوان مردم برای استقبال از شروع سال جدید، تعداد اهدا کنندگان خون کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی با افت تعداد مراجعه کنندگان و افزایش نیاز به مصرف خون در مراکز درمانی، موجب کاهش شدید ذخایر خونی می‌شود که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و حضور اهداکنندگان، خون مورد نیاز تامین شد و با آمار مطلوبی در میزان ذخایر خونی وارد سال جدید شدیم.

برادران اضافه کرد: بدین شکل یکی دیگر از دغدغه‌های ما مبنی بر تامین خون مورد نیاز با توجه به افزایش حجم ترددهای جاده‌ای و تصادفات در ایام نوروز مرتفع شد.

وی با اشاره به آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در هفته نخست سال جاری تصریح کرد: از آنجا که نیاز به فرآورده‌های خونی، مستمر و همیشگی است از این رو با برنامه ریزی و اعلام فراخوان، تعداد مراجعه کنندگان اهدای خون در هفته ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 6 درصد افزایش یافت.

برادران در ادامه توضیح داد: 50 درصد مراجعه کنندگان اهدای خون، مربوط به اهداکنندگان مستمر هستند که یکی از برنامه‌ها و اهداف اداره انتقال خون استان در سال جاری، افزایش اهداکنندگان مستمر است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات اداره کل انتقال خون استان قزوین این بود که در هفته‌‌های ابتدایی امسال، علاوه بر تامین خون مورد نیاز استان، 80 واحد خون نیز به تهران با توجه به نیاز شدید به خون و فراورده‌های خونی ارسال کرد چراکه برخی از اعمال جراحی مردم قزوین در تهران انجام می‌شود لذا وظیفه تامین فراورده‌های خونی آنها را برعهده داریم.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین عنوان کرد: رسالت این سازمان تامین نیازهای خونی سالم و کافی برای نیازمندان است که در این راستا پایگاه انتقال خون استان قزوین وظیفه تامین فراوردهای خونی، سلول‌های خونی، پلاکت‌ها و پلاسمای خون 14 مرکز درمانی استان را به شکل کامل برعهده دارد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان