۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مشت هایی از جنس علم بر دهان استکبار
کد خبر: ۱۵۹۴۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

با شرکت های دانش بنیان محقق می شود،

مشت هایی از جنس علم بر دهان استکبار

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم: اگر بخواهیم حضور جدی و پایدار در صحنه های اقتصادی جهان داشته باشیم باید بر مبنای علم و پژوهش پیش برویم و به خودکفایی و توسعه پایدار برسیم و این در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

مشت هایی از جنس علم بر دهان استکبار

به گزارش صبح قزوین، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین اظهار داشت: برای توسعه اقتصادی و تداوم آن نیازمند خودکفایی علمی هستیم، شرکت های دانش بنیان مبنای به کار گیری پژوهش و فناوری در اقتصاد هستند.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان موجب می شوند که افراد صاحب اندیشه از طریق پژوهش وارد چرخه ی اقتصادی شوند و در اقتصاد نیز حضور فعال داشته باشند.

n00118523-b

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: اگر بخواهیم حضور جدی و پایدار در صحنه های اقتصادی جهان داشته باشیم باید بر مبنای علم و پژوهش پیش برویم و به خودکفایی و توسعه پایدار برسیم و این در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

 روابط بین دانشمندان قوی تر از دیپلماسی سیاسی است

همچنین محمدرضا خان محمدی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به چگونگی تحقق عملی شعار "مرگ بر آمریکا" اذعان داشت: دشمن برای خلع صلاح علمی ما به دو راه متوسل می شود، ابتدا دانشمندان و عالمان در یک شرایط مصنوعی قرار می گیرند و احساس می کنند در کشور جایگاهی ندارند و مسئله فرار مغزها پیش خواهد آمد.

وی افزود: در سطح بعدی ممکن است دانشمندان دست به اعتصاب نهفته بزنند که این اعتصاب پس از گذشت چندین سال و با ضرر فراوان اثر خود را نشان می دهد.

80896846-5158061

خان محمدی ادامه داد: اعتقاد ما این است که دانشمندان باید به این باور برسند که کشور متعلق به آن هاست و سپس در مباحث سنگینی که بر زمین مانده ورود پیدا کنند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز داشت: دانشمندان ما باید با توجه به موقعیت ها، هدف گزاری و ارزش گزاری های خود را تغییر دهند، مثلا در صنعت نفت، پس از تحریم ما توانستیم به تهیه کاتالیزگرها دست پیدا کنیم و این بر اثر زحمات دانشمندان ما است.

خان محمدی گفت: از طرفی دولت و مراکز تصمیم گیرنده و مسئولان صنعت باید زمینه ورود دانشمندان را فراهم کنند، وقتی این ها فراهم شد، گفتمان و ادبیات ما با دشمنان فرق خواهد کرد و ما توانایی غلبه بر آن ها را خواهیم داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روابط مستقیم و غیر مستقیم دانشمندان در کشورهای مختلف خود یک دیپلماسی بسیار قوی بین المللی است که حتی ممکن است دیپلماسی سیاسی کشورها نتوانند این چنین قوی عمل کنند.

 انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان