۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین به جز بخش درمانی، معضل دیگری در محمدیه نداریم/در آینده نزدیک بازار مبل استان را راه اندازی می کنیم
کد خبر: ۱۵۹۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

شهردار محمدیه:

به جز بخش درمانی، معضل دیگری در محمدیه نداریم/در آینده نزدیک بازار مبل استان را راه اندازی می کنیم

ایراج زاهدپور گفت: به طور یقین می توانم بگویم شهر محمدیه به جز مسئله ساخت بیمارستان این شهر، معضل دیگری ندارد.

به جز بخش درمانی، معضل دیگری در محمدیه نداریم/در آینده نزدیک بازار مبل استان را راه اندازی می کنیم

ایراج زاهدپور در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص پروژه های در دست اجرای شهرداری محمدیه، اظهار کرد: محمدیه به عنوان اولین شهری است که با کارهای کارشناسی توانستیم سند چشم انداز 20 ساله برای آن تعریف کنیم و در آن برنامه پنج ساله هم تعریف شده که در کل 200 پروژه در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: این پروژه ها در بخش های عمرانی، فرهنگی، فضای سبز، حمل و نقل، شهر ایمن، درآمد پایدار، تقویت ساختار اداری و شهری، بخش های مشارکتی و آموزشی با مد نظر قرار گرفتن حقوق شهروندی و با کار کارشناسی است و هر ساله، 15 پروژه بزرگ را پیاده خواهیم کرد.

شهردار محمدیه به برنامه های کوتاه مدت این سازمان اشاره و اذعان داشت: این برنامه ها بیشتر در حوزه خدمات شهری و عمرانی است که برای نمونه محوطه سازی المان شهدای گمنام را تا آخر سال در دست انجام داریم.
دارالقرآن تا آخر سال بعد به اتمام می رسد، سرای محله تا 60 درصد پیشرفت داشته، کمربندی غربی محمدیه تا 90 درصد صورت گرفته است.

زاهدپور در خصوص پروژه های مشارکتی شهرداری یادآور شد: این اقدامات عبارتند از، مجتمع تجاری در منطقه شش که تا 50 درصد پیشرفت داشته، پروژه مروارید با 50 هزار متر زیربنا که شهربازی و سالن، رستوران دارد.
در منطقه شش با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت سه پروژه، 800 واحدی مسکونی هستیم.

وی با بیان اینکه پارک 22 هکتاری مهرگان که در مراحل پایانی است از بارزترین اقدامات شهری می باشد، اعلام کرد: برنامه ای در دست بررسی داریم با عنوان بازار مبل که قرار است در بالای اتوبان و شهرک مهرگان ساخته شود؛ تا بتوانیم کل ارائه خدمات مبلمان را در استان داشته باشیم.

این مسئول با بیان ایتکه به جز بحث درمانی در محمدیه معضل دیگری نداریم، تصریح کرد: اگر بحث بیمارستان این شهر را که زمین آن را شهرداری مدت زیادی است آماده کرده ساخته شود، امکانات خوبی در اختیار مردم قرار می گیرد.
کمربندی منطقه شش، ساختمان  سرای محله و پارک 12 هکتاری منطقه هفت از شاخص ترین برنامه های شهری شهرداری می باشد.

شهردار محمدیه در خصوص این انتقاد که چرا شورای شهر، شورای شهرداری شده، عنوان کرد: این مطلب را صحیح نمی دانم چون شورای محمدیه شورای شهر بوده، مشارکتی که شورا در بخش های دادگستری، شورای حل اختلاف، بسیج، نیروی انتظامی، اجرای فاضلاب شهری، احداث زیرساخت ها، استقرار بانک، کمیته امداد، دادگاه و تامین اجتماعی، تربیت بدنی داشته قابل اغماض نیست.

زاهدپور در پاسخ به اینکه چه برنامه هایی را مدنظر داشته که به اجرا درنیامده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همیشه سعی کرده ایم با نیازسنجی و با توجه به جهاد توسعه برنامه هایمان را اجرایی کنیم.
یک مورد استقرار نمایشگاه بین المللی بود که چون پروژه سنگینی است نیاز به مشارکت بخش خصوصی داشتیم و 50 هکتار زمین بود که نتوانستیم به مرحله اجرایی نزدیکش کنیم.

وی در پایان افزود: در قدم بعدی قصد داریم ساماندهی مشاغل مزاحم شهری را انجام دهیم؛ بدین صورت که با در نظر گرفتن مجتمعی بتوانیم مشاغلی چون جوشکاری، صافکاری و مکانیکی را در یک مکان مناسب تجمیع کنیم.
همچنین اگر جمعیت مهرگان به محمدیه اضافه شود و مسئولین قبول کنند، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری را ایجاد می کنیم که در زمینه های مختلف کمک شهر است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان