۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیرانی شجاع و کارآمد است
کد خبر: ۱۵۸۸۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۴ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیرانی شجاع و کارآمد است

استاندار قزوین با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیرانی شجاع و کارآمد است، تاکید کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده همه باید با برنامه‌ریزی مدون در مسیر اجرا گام برداریم.

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیرانی شجاع و کارآمد است
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، فریدون همتی در اولین جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قوای سه گانه، ستون‌های نگهدارنده و سازه نظام هستند که تضعیف هر کدام موجب کاهش اقتدار کشور می‌شود.

وی افزود: آینده نظام به وحدت و همدلی همه قوا، مسئولان و مردم بستگی دارد و همه باید تلاش کنیم این انسجام هر روز تقویت شود.

استاندار قزوین بیان کرد: در کنار تضارب آراء می‌توان راه درست، منطقی و بهتر را برای اداره کشور و استان پیدا کرد و به توسعه شتاب بیشتری داد.

وی گفت: محور همه کارها در استان در سال جدید باید وحدت باشد و در این مسیر همه رسانه‌ها، مدیران و مردم باید مشارکت کنند و هرکس بخواهد خارج از چارچوب‌های نظام و ولایت حرکت کند محکوم به شکست است.

همتی اظهار کرد: در استان بدنبال تقویت وحدت و همدلی همه نیروها هستیم تا بتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را اجرایی کنیم.

موشک‌ و بمب‌ واقعی در نظام جمهوری اسلامی، همین مردم هستند
استاندار قزوین بیان کرد: در تعطیلات نوروزی خدمات خوبی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شد و جا دارد از همه دست اندرکاران و نیروهای امدادی از جمله پلیس راه، نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر، راهداران، امدادخودرو، آتش نشانی، مدیران دستگاه‌ها، رسانه‌ها که زمینه رفاه مردم و مسافران را در نوروز فراهم کردند تقدیر شود.

همتی گفت: موشک‌ها و بمب‌های اتم واقعی در نظام جمهوری اسلامی همین مردم هستند و ما با اتکا به شهدا و جانبازان مسیر خود را ادامه خواهیم داد و در شرایط کنونی باید برای خدمت به مردم مصمم باشیم.

استاندار افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و همه مدیران وظیفه دارند رضایت آنها را در عمل جلب کنند و مردمی که پشتوانه نظام هستند انصاف نیست جوری مدیریت کنیم که ناراضی شوند و اگر در این مسیر کوتاهی کنیم آسیب خواهیم دید.

وی بیان کرد: مردم نباید در راهرو دستگاه‌های اجرایی سرگردان باشند و کارشان طولانی شود لذا هم به خود و سپس معاونان و مدیران دستگاهها یادآوری می‌کنیم که مراقب رفتار خود باشند و با احترام با مردم رفتار کنند.

استاندار گفت: اگر مدعی هستیم از بطن و متن جامعه هستیم باید ارتباط ما با مردم قوی و رسیدگی به مشکلاتشان جدی باشد و بروز نارضایتی به معنای سوء مدیریت و ناتوانی در اداره دستگاه است لذا باید در عملکرد و رفتارهای خود بازنگری کنیم و دغدغه مردم را داشته باشیم تا در خدمت رسانی کوتاهی نشود.

همتی با اشاره به مشکلات اقتصادی هم گفت: هر چند در فضای کسب و کار چند رتبه ارتقا داشته‌ایم اما وضعیت مطلوب نیست و بعد از ۳۷ سال تجربه حکومتی و اجرایی باید مشکلات را شناسایی کرده و راهکار عملی برای بهبود فضای کسب و کار پیدا کنیم.

وی بیان کرد: وقتی رتبه اقتصادی ما پایین باشد تولید و اشتغال و سرمایه گذاری دچار مشکل می‌شود و رفاه مردم نیز کاهش می‌یابد و این روند به نارضایتی مردم منجر می‌شود.

پیش بینی ایجاد 20 هزار شغل جدید در سند اشتغال استان
استاندار قزوین تصریح کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده همه باید با برنامه‌ریزی مدون در مسیر اجرا گام برداریم که در این راستا باید سهم و وظیفه هر دستگاه مشخص شود تا بدانیم در چه مسیری حرکت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سند اشتغال استان ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید پیش بینی شده که باید سهم هر دستگاه و بخش در این سند تعریف و مشخص شود که در سایه تحقق این سند شاهد رونق تولید، اشتغالزایی، بهبود فضای کسب و کار و بازار اقتصاد خواهیم بود.

همتی یادآورشد: سند توسعه صادرات استان نیز آماده شده که در آن سهم صادرات غیر نفتی بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار پیش بینی شده که برای رسیدن به آن باید همه دستگاه‌های مرتبط با رفع موانع به تسهیل در کارها کمک کنند.

جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در اولویت مسئولان باشد
وی اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه ادارات باید همکاری کنند زیرا کشورهای توسعه یافته تولیدات خود را بر اساس صادرات انجام می‌دهند و ما نیز باید قدرت رقابت خود را در تولید بالا ببریم.

استاندار گفت: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در اولویت مسئولان باشد و استفاده از ظرفیت‌های موجود استان بویژه در صنعت و کشاورزی و گردشگری محور کار قرار گیرد.

همتی اضافه کرد: در سال گذشته ۳۵۰ واحد بحرانی داشتیم که به دلیل نداشتن سرمایه در گردش، فرسودگی تجهیزات، نبود بازار فروش دچار مشکل بودند که با کمک دستگاههای امنیتی و کارگروهها مدیریت شدند اما امسال لازم است کاری کنیم تا کارخانه‌ها دچار بحران نشوند.

وی بیان کرد:همه باید تلاش کنیم تا شرایط کسب و کار بهبود یابد و با اصلاح روشها به تسریع در روند سرمایه گذاری کمک کنیم و به جای معطل کردن صاحبان واحدها صدور مجوزها را به جای چند ماه در چند روز صادر کنیم تا سرمایه گذار راضی شود.

استاندار اظهارداشت: مدیران باید قانون را در مسیر منافع مردم تفسیر کنند و در این راه شجاعت داشته باشند و ما نیز از مسئولانی که جسارت داشته باشند به طور جدی حمایت می کنیم تا کارها شتاب گیرد.

وی افزود: وقتی در رتبه ۱۱۸ کسب و کار هستیم یعنی نیازمند مدیریت جهادی و جسارت در کار هستیم تا کارها با نظام مندی و سرعت بیشتری عملیاتی شود و اگر چند هتل نیمه کار هنوز تکمیل نشده و برخی ظرفیت ها مغفول مانده بیانگر ضعف در مدیریت است که باید اصلاح شود.

استاندار اظهارداشت: ۳۵۰ طرح تولیدی در استان با پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصدی نیمه تمام است که تکمیل آن به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر این هزینه تامین شود گام مهمی در اقدام عملی و اجرای اقتصاد مقاومتی است و بیش از ۹ هزار شغل ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر از ظرفیت همه کارخانه‌ها استفاده کنیم می‌توان به اشتغال پایدار و تولید کمک کنیم که در این راستا توجه به بخش خصوصی باید با جدیت دنبال شود زیرا اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای کنونی نیست.

تقویت ارتباط دانشگاه با مسائل مهم استان، ضروری است
استاندار یادآور شد: البته در کنار همه کارهای اقتصادی باید به حوزه فرهنگی و اجتماعی هم توجه کنیم و از آن غفلت نشود که در این زمینه شورای فرهنگ عمومی باید فعال شود و با طرح موضوعات مهم، روند بهتری را طی کند.

همتی اظهار کرد: تقویت ارتباط دانشگاه با مسائل مهم استان ضروری است و با تجاری سازی ایده های شرکت های دانش بنیان قادریم به نتایج خوبی دست یابیم.

استاندار گفت: در استان ظرفیت‌های نهفته در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری زیادی داریم که هر کدام مانند چاه نفت می‌تواند اقتصاد ما را متحول کند که در این زمینه نیز به مدیرانی شجاع و کارآمد نیاز داریم.

همتی اضافه کرد: دولت خانه صفوی از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با تکمیل آن می‌توان به رونق اقتصادی استان و تبدیل قزوین به مقصد گردشگری کمک کرد که با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی امسال این کار را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی معرفی استان را برای جذب گردشگر مهم دانست و اظهار کرد: با معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، در بسته های فرهنگی و فیلم مستند به سفارت خانه‌های خارجی در ایران و نیز سفارت‌های ایران در خارج از کشور می‌توان به رونق گردشگری کمک کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه اعتبارنامه نمایندگان جدید استان در مجلس شورای اسلامی به ایشان اعطاء شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان