۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تشریح جزییات وامهای کارآفرینی به مددجویان کمیته امداد
کد خبر: ۱۵۸۸۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۴ ساعت: ۱۳:۴۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی اعلام کرد:

تشریح جزییات وامهای کارآفرینی به مددجویان کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تشریح جزئیات وامهای کارآفرینی به مددجویان این نهاد گفت: برای اشتغال خرد نیز ۲۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

 تشریح جزییات وامهای کارآفرینی به مددجویان کمیته امداد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمد امید در خصوص طرح‌های کارآفرینی کمیته امداد گفت: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان هر ساله طرح‌هایی را اجرا می‌کند به طوری که اشتغال‌های خرد و خانگی و استفاده از وام‌های خودکفایی از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد طرح‌های خودکفایی امداد شامل اشتغال‌های خرد و خانگی می‌شود، گفت: مابقی طرح‌ها نیز از طریق وام‌های بانکی برای خودکفایی مددجویان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: وام‌های کارآفرینی تا سقف ۷۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت می‌شود و ۱۰ هزار خانوار از طریق دریافت این وام‌ها خودکفا شده‌اند.

امید با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مشاغل خانگی را در کشور کمیته امداد مدیریت می‌کند، گفت: رئیس کمیته امداد عضو رسمی شورای عالی اشتغال است و بر اساس گزارش حوزه بازرسی ریاست جمهوری از ۱۴ استان، مشخص شد که در ۶ استان کمیته امداد ۸۷ درصد فعال است و در مجموع طرح‌های اشتغالزایی امداد را این نهاد بیش از ۹۰ درصد مورد تایید قرار داده است.

به گفته وی، مددجویان طی ۴ یا ۵ سال پس از اشتغالزایی در مشاغل خرد و خانگی خودکفا و از چرخه امداد خارج می‌شوند.

امید با تاکید بر اینکه در برنامه ششم جایگاه خوبی برای اشتغال مددجویان امداد در نظر گرفته خواهد شد، گفت: تلاش ما این است که برای اشتغالزایی مددجویان با کمک دولت و مجلس طرح‌ها و وام‌های خوبی را اختصاص دهیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: برای اشتغال کوچک و خرد در سال ۹۵ به هر مددجو ۲۵ میلیون تومان تسهیلات داده خواهد شد و بدین منظور ۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده خواهد شد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان