۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین لبنان و سوریه محور دیدار سعد حریری با پوتین
کد خبر: ۱۵۸۶۹۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

لبنان و سوریه محور دیدار سعد حریری با پوتین

نخست وزیر پیشین لبنان در سفر به روسیه با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

لبنان و سوریه محور دیدار سعد حریری با پوتین

نخست وزیر پیشین لبنان در سفر به روسیه با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان المستقبل این کشور با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کرملین دیدار کرد.

این دیدار با حضور نهاد مشنوق وزیر کشور لبنان، نادر حریری مدیر دفتر سعد حریری، جورج شعبان مشاور وی در امور روسیه، یوری اوشاکف مشاور پوتین در امور خارجه و میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه انجام شد.

در این دیدار درباره اوضاع لبنان و تلاش‌های حریری برای پایان دادن به خلأ ریاست‌جمهوری، تحولات منطقه به ویژه سوریه و تلاش‌های روسیه برای حل بحران این کشور بحث و گفتگو شد.

منابعی در هیاتی که همراه حریری بودند، تأکید کردند که پوتین در لزوم حل سیاسی بحران سوریه که تنها راه بازگشت امنیت به این کشور است، جدی است و تماس‌ها و گفتگوهای پوتین با هدف ایجاد فضای مناسب برای ادامه مذاکرات سوری - سوری است.

به گفته این منابع، حریری با پوتین درباره میزان خطراتی که لبنان را به دلیل ادامه خلأ ریاست‌جمهوری تهدید می‌کند و بحران‌های مالی و اقتصادی و سیاسی و امنیتی به طور مفصل گفتگو کرد.

حریری در این دیدار گفت: انتخاب سریع رئیس‌جمهور تنها کلید برای حل تمامی بحران‌هایی است که در نتیجه خلأ در پست ریاست جمهوری به وجود آمده است.

به گفته منابع، حریری در این دیدار کاملا اصرار پوتین برای حل سیاسی بحران سوریه براساس قطعنامه 2254 شورای امنیت را که بر تشکیل دولت انتقالی، تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و نظارت سازمان ملل مبتنی است، احساس و درک کرد.

حریری همچنین بر حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای دور نگه داشتن لبنان از درگیری‌ها منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان