۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایجاد تفرقه و نفاق در کشور از آفات اظهارات نابجای مسئولان/ اینکه می‌گویند "دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها" از سر آگاهی است
کد خبر: ۱۵۸۵۰۸ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۳ ساعت: ۱۶:۲۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین تصریح کرد

ایجاد تفرقه و نفاق در کشور از آفات اظهارات نابجای مسئولان/ اینکه می‌گویند "دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها" از سر آگاهی است

امام جمعه قزوین با اشاره به پیامدهای اظهاراتی نظیر "دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها" گفت: چنین اظهاراتی دشمن را اهل مذاکره و روشن فکر معرفی می‌کند؛ در حالی که آنها اهل منطق و مذاکره نیستند.

ایجاد تفرقه و نفاق در کشور از آفات اظهارات نابجای مسئولان/ اینکه می‌گویند "دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها" از سر آگاهی است
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، آیت الله عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان درباره اظهارات اخیر یکی از مسئولان نظام که گفته بود "دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها"، موضع گیری مهم و تاریخی داشتند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری که فرمودند اگر این گفته از سر ناآگاهی گفته شد که یک مسئله است اما اگر از سر آگاهی گفته شده باشد، خیانت است، ابراز کرد: هیچ کسی انتظار نداشت که این مسئول چنین گستاخی در این حوزه داشته باشد و آب به آسیاب دشمن ریخته و به نفع آنها حرف بزند و فرمایشات رهبری هشداری جدی به این اظهارات نابجا بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: اگر آنها فراموشی و یا آلزایمر گرفته‌اند و به خاطر این مشکل دست به اظهارات نابجا می‌زنند، اطرافیانشان و مسئولان دیگر مراقب چنین افرادی باشند چرا که بازتاب چنین حرف‌هایی در فضای داخلی و بین المللی می‌تواند مملکت را به باد دهد.
وی ادامه داد: این شخص در گذشته هم دست به اقدامات و اظهارات مشابه زده بود و در موردی گفته بود که در پاکستان با کسی دیدار کردم که مایل بود تا کشورهای اسلامی صاحب سلاح هسته‌ای باشند و اظهارات وی کمک بسیاری به دشمن کرد و شواهد نشان می‌دهد که چنین اقداماتی از سر آگاهی است و این عمل خیانت محسوب می‌شود.

برخی با اظهاراتشان مردم ایران را اهل جنگ و کشتار معرفی کرده‌اند


این خطیب نمازجمعه بیان کرد: این اولین بار نیست که این حرف‌ها گفته شده و با وجود انعکاس در سایت‌های مورد تأییدشان، تکذیب می‌شود، این عمل مانند سنگ ریزه‌ای است که به شیشه جمهوری اسلامی می‌زنند تا میزان بیداری ملت را بسنجند و اگر مقابله‌ای از مردم نبینند اظهارات بدترین را مطرح کنند.
وی اضافه کرد: اگر شما می‌گویید عصر مذاکره است، با چه کسانی می‌خواهید مذاکره کنید؟ آیا با امریکایی‌ها که خودشان بالاترین و قوی ترین سلاح کشتار جمعی را در اختیار دارند و هر روز هم بر قدرت خود اضافه می‌کنند و سال‌ها پیش هیروشیما و ناکازاکی را مورد حمله هسته‌ای قرار دادند و هنوز مهر برجام خشک نشده عهدشکنی را آغاز کرده‌اند، می‌خواهید مذاکره کنید؟
امام جمعه قزوین با یادآوری فرمایشات رهبری درباره مذاکرات و خوشبین نبودن به مذاکرات یادآور شد: عده‌ای با نادیده گرفتن امکانات و توانایی‌های داخلی و نیروی انسانی توانمند دل به مذاکرات بسته و دست تکدی گری به سوی دشمنان دراز کرده و فرمایشات رهبری را جدی نمی‌گیرند.
وی افزود: برخی آنقدر سرشان به کار جناحی و سیاسی کاری گرم شده و دنیا طلبی را دنبال می‌کنند فهمشان خشک شده و عقلشان از تحلیل ساده ترین مسائل درمانده است و در این شرایط حرف‌های فتنه گرانه مطرح می‌شود و زمانی که مردم را در مقابل خود می‌بینند شروع به تکذیب می‌کنند و همه باید بدانیم که این تکذیب دروغ است.
عابدینی به پیامدهای اظهاراتی نظیر این که "دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها اشاره و با تأکید بر اینکه این اظهارات غلط مرکب است، افزود: چنین اظهاراتی دشمن را اهل مذاکره و روشن فکر معرفی می‌کند؛ در حالی که آنها اهل منطق و مذاکره نیستند.
نماینده ولی فقیه اذعان کرد: برخی مردم متدین و فرهیخته جمهوری اسلامی ایران را اهل جنگ و کشتار معرفی کرده‌اند، ما موشک داریم اما موشک‌های ما بازدارنده است و با آنها اجازه نمی‌دهیم کسی به خاک کشور ما دست درازی کند و ما هرگز مهاجم نیستیم و نخواهیم بود.
وی شقاق و نفاق را از دیگر آفت‌های اظهارات نابجای مسئولان دانست و گفت: باید در شرایط نفاق به قرآن پناه ببریم چرا که این از تأکیدات رسول اکرم (ص) است.

برخی با باور به اینکه با گره زدن سبزه مشکلات برطرف خواهد شد، دچار شرک می‌شوند


خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه عزت را از امریکا و انگلیس خواستن بسیار منافقانه و خیانت آمیز است، یادآور شد: آدمی که اظهارات منافقانه را مطرح می‌کند باید توبه کند و اگر او هوش و حواس چنین کاری را ندارد آدم‌هایی که او را همراهی می‌کنند، توبه کنند.
وی خطاب به مسئولان نظام گفت: مسئولان در مقابل افرادی که با حرف‌های نابجا امنیت کشور را به خطر می‌اندازند قانونی عمل کنند و آنها را سر جای خودشان بنشانند و به آنها اجازه فعالیت ندهند.
عابدینی با تأکید بر اینکه باید فرمایشات رهبری در هر حوزه‌ای به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا وظیفه دینی و انقلابی محقق شود، اظهار کرد: رهبری در دیدار مداحان درباره وظایف مداحان هم فرمایشاتی داشتند و این که مداحان مردم را تنها در شعار نگه ندارند و تلاش کنند شعور مردم را نیز بالا ببرند از مهمترین آن‌هاست.
وی تصریح کرد: مداحان باید از فرصت‌های معنوی که در اختیارشان قرار می‌گیرد به خوبی استفاده کنند و با استفاده از سیره و سنت ائمه اطهار (ع) و بیان آن در فضاهایی که در اختیار دارند اجازه ندهند تا مردم به دام خرافات بیفتند.
امام جمعه قزوین در ادامه درباره روز طبیعت گفت: هر روز، روز طبیعت است چراکه گل و گیاه هر روز در حال رویش هستند و باید تلاش کنیم این نعمت الهی را حفظ کرده و آسیبی به آن وارد نکنیم.
امام جمعه قزوین با بیان این که نباید رویکرد فرهنگیان نسبت به طبیعت به گونه‌ای باشد که آن را به صورت "بت" ببنیم، بیان کرد: برخی با باور به اینکه با گره زدن سبزه مشکلات برطرف خواهد شد، دچار شرک می‌شوند و چنین باورهایی مربوط به دوران جاهلیت است و نباید در جامعه رواج پیدا کند.
وی در پایان گفت: باید با نگاه عاقلانه و ایمانی به مسائل نگاه کرد و در پی گره گشایی مسائل باشیم و با جهالت و خرافات هرگز گره از کارها و مشکلات باز نخواهد شد و رسانه‌ها هم نباید به این خرافات و کارهای جاهلانه دامن بزنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان