۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سیزده‌بدر و خیل گسترده گردشگران در «نوژی‌وران»
کد خبر: ۱۵۸۴۹۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سیزده‌بدر و خیل گسترده گردشگران در «نوژی‌وران»

‌روستای دیدنی و هدف گردشگری «نوژی وران» یا همان «نجوبران» امروز(سیزده‌بدر) پذیرای خیل گسترده گردشگران و میهمانان نوروزی است.

سیزده‌بدر و خیل گسترده گردشگران در «نوژی‌وران»

‌روستای دیدنی و هدف گردشگری «نوژی وران» یا همان «نجوبران» امروز(سیزده‌بدر) پذیرای خیل گسترده گردشگران و میهمانان نوروزی است.

‌به گزارش خبرنگار‌ صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه کرمانشاه، روستای «نوژی وران» از توابع بخش بیستون شهرستان هرسین در استان کرمانشاه، در فاصله 5 کیلومتری شهر بیستون، 25 کیلومتری شهر هرسین و 40 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.

‌آب و هوای این روستا در فصل بهار و تابستان مطبوع و دلپذیر و در پاییز و زمستان سرد است. رودخانه ی پرآب دینور در شرق روستا جریان دارد و غارهای گلستان و زری نیز در جنوب غربی آن قرار گرفته‌اند.

‌سراب نوژی وران در این روستا، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری آن است که در ایام مختلف سال مملو از گردشگر است.

‌در فصل تابستان و بهار و در سالهای اخیر پاییز هم، روستای هدف گردشگری نجوبران گردشگران و مسافرین بسیاری را پذیرا بوده، به گونه‌ای که به جرات می‌توان گفت گردشگرپذیر‌ترین روستای استان کرمانشاه برای میهمانان همین روستای نجوبران است.

‌وجود باغات میوه این روستا بر جاذبه‌های گردشگری‌اش افزوده که اخیرا با همکاری مالکین این باغات شرایط مناسبی برای حضور گردشگران و اتراق آنها در این باغات فراهم آمده است.

‌همچنین این روستا مشکل خاصی از بابت آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، محل اسکان و ... ندارد.

‌فعالیت‌های اقتصادی این روستا بر زراعت، دامداری، پرورش زنبور عسل و انجام کارهای خدماتی استوار است. اراضی روستا به دو صورت آبی و دیم کشت می‌شوند. عمده ترین محصولات زراعی را گندم، ذرت و چغندرقند، سیب، گلابی، گیلاس و زردآلو تشکیل می‌دهند.

‌وجود مراتع غنی و حاصل خیز دشت چمچمال سبب رونق دامداری در روستای نجوبران شده و مهم ترین محصولات دامی این روستا شامل انواع فرآورده های لبنی مانند دوغ، ماست، شیر، کره و روغن حیوانی است.

‌همچنین قلمرو سراب نوژی وران، زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری بسیاری است.

‌خلاصه اینکه‌ امروز که سیزده بدر و روز طبیعت است، گردشگران، میهمانان نوروزی و دوستدارن طبیعت به سراب نوژی‌وران آمده‌اند و همراه با خانواده لحظاتی خوش را سپری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان