۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین بارش برف و باران تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد
کد خبر: ۱۵۸۰۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۲ ساعت: ۱۱:۵۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس هواشناسی:

بارش برف و باران تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد

کارشناس هواشناسی گفت: پدیده غالب در روزهای آتی علاوه بر بارش، وزش بادهای شدید شمالی خواهد بود.

بارش برف و باران تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، بارش باران چند روز اخیر مردم را به داشتن سالی پرمحصول امیدوار کرده است. این پدیده پس از سال‌ها موجب سرریز شدن سد کینه ورس و جان گرفتن ابهر رود در ضیاء‌آباد و تاکستان شده است.
طغیان رودخانه شاهرود الموت نیز علاوه بر تخریب راه‌های ارتباطی برخی از روستاها به شالیزارهای این منطقه نیز خسارت وارد کرده است.
جاری شدن سیل در روستای قاسم آباد خرمدشت نیز باعث خسارت به تاسیسات و منازل روستائیان شد.
مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: امروز (پنجشنبه) شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.
وی ادامه داد: پدیده غالب پنج شنبه به ویژه در بخش‌های جنوبی، وزش باد نسبتا شدید پیش بینی شده است.
بهروزی اضافه کرد: با توجه به بازنگری مدل‌های هواشناسی از ظهر امروز با ورود سیستم بارشی به استان، استقرار آن تا ظهر جمعه و همراهی این سیستم با هوای سرد در منطقه علاوه بر کاهش دما وزش بادهای شدید شمالی را نیز خواهیم داشت.
وی گفت: در مناطق مستعد سردسیر در بلندی‌ها و گردنه‌های استان بارش‌ها به صورت برف خواهند بود، بنابراین در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی احتمال کولاک وجود دارد.
کارشناس هواشناسی یادآور شد: با توجه به سرمای هوا احتمال سرمازدگی شکوفه‌های درختان نیز وجود دارد.
وی بیان کرد: پدیده غالب پنجشنبه و جمعه علاوه بر بارش، وزش بادهای شدید شمالی خواهد بود. این سامانه بارشی سرد از بعداظهر روز جمعه 13 فروردین ماه به تدریج استان را ترک خواهد کرد.
بهروزی توصیه کرد: به دلیل احتمال سیل در 12 و 13 فروردین از استقرار کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها، کانال‌های آبیاری و حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

انتهای پیام/7008


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان