۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین میزبانی عمان از دیدار تیم های ایرانی و عربستانی نهایی نشده است
کد خبر: ۱۵۷۴۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۰ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

کفاشیان:

میزبانی عمان از دیدار تیم های ایرانی و عربستانی نهایی نشده است

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان که گفته بود کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور عمان را به عنوان کشور بی طرف برای برگزاری دیدارهای تیم های باشگاهی ایران و عربستان انتخاب کرده است، گفت: این مساله هنوز نهایی نشده است.

 میزبانی عمان از دیدار تیم های ایرانی و عربستانی نهایی نشده است
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، علی کفاشیان درباره اظهارات طلال آل شیخ سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان که گفته بود AFC کشورعمان را به عنوان کشور بی طرف برای برگزاری دیدار تیم های باشگاهی ایران و عربستان انتخاب کرده است، افزود: ما هنوز این مساله را نهایی نکرده ایم و این موضوع باید نهایی شود.
وی توضیح داد که فدراسیون فوتبال درحال مکاتبه با چند کشور مختلف و همزمان هماهنگی با باشگاه های ایرانی حاضر درلیگ قهرمانان آسیاست تا نسبت به انتخاب کشور ثالث جهت برگزاری دیدار تیم های ایرانی و عربستانی اقدام کند.
عربستان سعودی پس از قطع روابط سیاسی خود با ایران به بهانه نبود امنیت، خواستار برگزاری دیدارهای باشگاهی این کشور با تیم های ایرانی در کشور ثالث شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تعیین مهلتی، برگزاری دیدارهای باشگاهی دو کشور را درکشور ثالث پذیرفت و به 2 کشور تا روز پنجم فروردین ماه مهلت داد تا کشورهای پیشنهادی خود را معرفی کنند. اما این کنفدراسیون با درخواست تمدید این مهلت که از سوی فدراسیون فوتبال ایران مطرح شده بود، موافقت کرد.
کفاشیان گفت: انتخاب کشور ثالث برای میزبانی از دیدار تیم های ایرانی و عربستانی پروسه ای دارد که باید طی شود؛ برخی از کشورها ممکن است آمادگی میزبانی از این دیدارها را نداشته باشند و همچنین باید برای انتخاب کشور میزبان باید با باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان هماهنگی های لازم انجام بگیرد.
باشگاه تراکتورسازی تبریز، کشورهای ترکمنستان و ازبکستان، باشگاه سپاهان اصفهان کشورهای عمان و لبنان و باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز کشورهای فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان، ازبکستان و لبنان و شهر سیدنی استرالیا را به عنوان پیشنهاد خود برای میزبانی از تیم های باشگاهی عربستان سعودی معرفی کردند.
باشگاه های الهلال و الاتحاد عربستان سعودی نیز بازی با نمایندگان ایران را دردوحه پایتخت قطر برگزیدند و تیم النصر عربستان نیز اعلام کرد در شهر دبی امارات برابر حریفان ایرانی خود قرار می گیرد.

** پیگیری تصویب اساسنامه بعد از تعطیلات سال نو
کفاشیان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا درباره روند تایید صلاحیت نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: این مسائل را باید از دبیرکل فدراسیون فوتبال پیگیری کنید.
اساسنامه فدراسیون فوتبال که درسال 1386 توسط کمیته اضطرار فیفا و سازمان تربیت بدنی وقت تهیه شد، به گفته دبیر هیات دولت به تصویب دولت نرسیده است. نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور تاکید دارند که این اساسنامه باید به تصویب هیات دولت برسد.
رئیس فدراسیون فوتبال درپاسخ به این سوال که آیا تصور می کند تا روز 11 اردیبهشت ماه وزارت ورزش و جوانان بتواند اساسنامه کنونی فدراسیون فوتبال را که دارای مصوبه هیات دولت نیست، به تصویب برساند، گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و مکاتبه داریم؛ بعد از تعطیلات سال نو حتما این موضوع را از وزارت ورزش پیگیری خواهیم کرد.
براساس تصویب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال انتخابات برای تعیین رئیس جدید فدراسیون فوتبال از بین نامزدهایی که در روزهای 11 تا 22 اسفندماه ثبت نام کرده اند، در روز 11 اردیبهشت ماه انجام خواهد گرفت.

** تیم ملی بدنبال برداشتن قدم محکم برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه
کفاشیان درباره دیدار روز سه شنبه تیم های ملی ایران و عمان که در چارچوب مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در تهران برگزار می شود، اظهار داشت: ان شاء الله برنده این دیدار خواهیم بود.
وی افزود: تمامی بازیکنان سعی و تلاش خود را خواهند کرد تا با پیروزی در این دیدار قدم محکمی را جهت حضور در جام جهانی 2018 روسیه برداریم.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان