۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بازسازی ۱۵۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده در بخش اسفرورین
کد خبر: ۱۵۷۴۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۰ ساعت: ۱۰:۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در مصاحبه با صبح قزوین مطرح کرد

بازسازی ۱۵۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده در بخش اسفرورین

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: مهمترین برنامه سال جاری از ابتدای سال بازسازی واحدهای خسارت دیده منطقه شهرستان تاکستان بخش اسفرورین است که قریب به ۱۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی و مرمت می‌شود.

بازسازی ۱۵۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده در بخش اسفرورین
رضا گروسی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته در سال گذشته گفت: یک مورد طرح شناسایی نقاط حادثه خیز و بررسی خطرپذیری کارخانجات استان بود و مورد دیگر بحث تامین اعتبارات مرتبط با حادثه طوفان اسفرورین و سیل الموت بود.
وی در ادامه افزود: سال 94 مجموع 22 میلیارد تومان جذب اعتبارات برای بازسازی اماکن خسارت دیده استان جذب شد و مبلغی بالغ بر 50 میلیارد تومان تسهیلات بلندمدت با بهره بسیار کم برای مناطق خسارت دیده با درنظر گرفتن تمهیداتی اختصاص پیدا کرد.
این مسئول اذعان کرد: از ابتدای بهمن 94 بحث بازسازی روستای لوشکان بخش اسفرورین شهرستان تاکستان شروع شد.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته پیگیری بیمه محصولات کشاورزی در سطح وسیع و بیمه اماکن مسکونی، روستایی و شهری استان را در راستای توسعه فرهنگ بیمه عمومی داشتیم.
گروسی ابراز کرد: با توجه به حجم کاری این مجموعه و پشت سرگذاشتن بحران کولاک در استان در سال 94 که به اذعان مسئولین کشوری شدت و زمان آن در 44 سال بی سابقه بوده است اقدامات قابل توجهی با مدیریت کارکنان این مجموعه صورت گرفت.
وی اضافه کرد: جدب سرمایه و اعتبارات برای بازسازی خسارات حادثه سیل الموت و اسفرورین در این وضعیت اقتصادی کار مهمی بود که صورت گرفت.
مدیریت بحران استانداری از افزایش 2 برابری کارشناسان در سه ماه و نیم گذشته خبر داد و گفت: به نوعی سیستم مدیریت بحران را به سمت پیشگیری و پیش بینی حوادث تغییر دادیم که با برگزاری دوره‌های آموزشی در این مسیر قدم برداشته‌ایم.
وی عنوان کرد: همچنین دهیاران، اعضای شورا و مدیران استان نیز در این زمینه آموزش‌های لازم را خواهند دید.
احتمال خسارت به محصولات باغی در بارندگی‌های اخیر
این مسئول بیان کرد: مهمترین برنامه سال جاری از ابتدای سال بازسازی واحدهای خسارت دیده منطقه شهرستان تاکستان بخش اسفرورین است که قریب به 1500 واحد مسکونی بازسازی و مرمت می‌شود.
وی اضافه کرد: در گام بعدی اجرای موافقت نامه‌های مبادله شده درباره تخصیص و عملیاتی کردن 22 میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی که از محل اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران استان اعتبار جذب کرده‌اند.
گروسی ابراز کرد: یک سری طرح‌های مطالعاتی نیز داریم که به دلیل اینکه به نتیجه نرسیده فعلا رسانه‌ای نمی‌کنم.
وی درباره افزایش بارش‌ها در سطح استان اذعان کرد: بارش شدید به تصور عامه مردم نداریم البته رگبارهای شدید مقطعی داریم که در دوره زمانی کوتاه یک حجم از آب را روانه استان کند که احتمال آبگرفتگی معابر را شاید داشته باشیم با توجه به تهمیداتی صورت گرفته در این زمینه نگرانی نداریم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در این بارندگی‌ها نگرانی ما در حوزه کشاورزی است زیرا احتمال کاهش محسوس دما را در این ایام داریم که اگر برودت دما به زیر صفر برسد، احتمال خسارت به محصولات باغی وجود دارد که قسمتی از آن قابل پیش بینی است.
وی ادامه داد: در موضوع بارش نگرانی نداریم و دعای ما بارش وسیع و حجم بیشتر است تا وضعیت استان از لحاظ ریزگردها بهتر شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان