۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سفرمحرمانه یک مقام امریکایی به« تل آویو»جهت ایجاد هماهنگی در زمینه حمله سایبری علیه ایران
کد خبر: ۱۵۷۲۷۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سفرمحرمانه یک مقام امریکایی به« تل آویو»جهت ایجاد هماهنگی در زمینه حمله سایبری علیه ایران

رسانه‌های اسرائیلی از سفر محرمانه «رئیس آژانس امنیت ملی امریکا» به اراضی اشغالی و دیدار با سران سازمان جاسوسی این رژیم ، خبر دادند.

سفرمحرمانه یک مقام امریکایی به« تل آویو»جهت ایجاد هماهنگی در زمینه حمله سایبری علیه ایران

رسانه‌های اسرائیلی از سفر محرمانه «رئیس آژانس امنیت ملی امریکا» به اراضی اشغالی و دیدار با سران سازمان جاسوسی این رژیم ، خبر دادند.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )،روزنامه «هاآرتص» به نقل از یک مقام اسرائیلی اعلام کرد: این سفرِ کاری به منظور تحکیم همکاری‌ها بین سازمان اطلاعاتی امریکا و یگان 8200 وابسته به مرکز اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل، به ویژه هماهنگی در زمینه حمله سایبری علیه ایران و جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان صورت گرفته است.

به گزارش این روزنامه، «مایکل راجرز» هفته گذشته به عنوان میهمان فرمانده یگان 8200 به اراضی اشغالی سفر و با تعدادی از مقام‌های اطلاعاتی اسرائیل دیدار کرد.

با این وجود، گفته می‌شود راجرز در سفر خود با «گادی ایزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، یا «هرتزل لوی»، رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل دیدار نکرده است.

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی ،این مقام اسرائیلی که نامش فاش نشد ه است ،اعلام کرده است :همکاری در زمینه فعالیتهای سایبری، به ویژه «در مواجهه با حملاتِ ایران و حزب‌الله» از جمله مسائل مورد بحث در این سفر بوده است.

این مقام اسرائیلی در بخشی دیگر از مصاحبه خود با هاآرتص مدعی شد:اسرائیل هنگام حمله به نوار غزه در تابستان 2014 بارها هدف حملات سایبری ایران و حزب‌الله قرار گرفته و این حملات در ماههای اخیر تشدید شده است.

وزارت دادگستری امریکا چند روز پیش از سفر راجرز، علیه گروهی از هکرهای ایرانی به اتهام حمله سایبری به بانک‌ها و زیرساخت‌های اساسی امریکا کیفرخواست صادر کرده بود.

وزارت امور خارجه ایران پس از آن اعلام کرد: امریکا در موقعیتی نیست که شهروندان ایران را در موضع اتهام قرار دهد.

حسین جابری انصاری، وزیر امور خارجه ایران در این رابطه گفت: جمهوری اسلامی ایران که خود از حملات پیچیده سایبری مورد حمایت برخی دولت‌ها آسیب‌های فراوانی متحمل شده، همواره پیشتاز تلاش‌های دسته جمعی بین المللی برای مقابله با جرایم سایبری بوده است و بر ضرورت قاعده مند کردن فضای سایبری با نظارت همه دولتها تاکید داشته است.

وی ادامه داد :جمهوری اسلامی ایران هیچگاه اقدامات مخاطره آمیز در فضای سایبری را در دستور کار نداشته و از این قبیل اقدامات حمایت نمی کند. دولت ایالات متحده که با حملات سایبری علیه تاسیسات صلح آمیز هسته ای ایران میلیون ها انسان بی گناه را با خطر یک فاجعه زیست محیطی مواجه کرده بود، در موقعیتی نیست که شهروندان دیگر کشورها و منجمله ایران را بدون ارائه دلایل مستند در موضع اتهام قرار دهد.

انتهای پیام

.

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان