۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عظمت رهبری عظمت همه ما، نظام و کشور است/هر اقدامی برای تقویت بنیه دفاعی کشور می کنیم
کد خبر: ۱۵۷۱۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۹ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

روحانی در نخستین جلسه هیأت دولت در سال ۹۵ :

عظمت رهبری عظمت همه ما، نظام و کشور است/هر اقدامی برای تقویت بنیه دفاعی کشور می کنیم

رئیس جمهور گفت: از همه وزرا می خواهم ضمن گزارش اقدامات تاکنون برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی همه تلاش خود را برای پیگیری و اجرای کامل این سیاست ها به کار گیرند.

عظمت رهبری عظمت همه ما، نظام و کشور است/هر اقدامی برای تقویت بنیه دفاعی کشور می کنیم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در نخستین نشست هیأت دولت در سال 1395 با تبریک سال نو به اعضای هیات دولت و خانواده آن ها و همچنین قدردانی از تلاش های آنان در طول سال گذشته، گفت: امروز شرایط بر اثر کارهای مقدماتی که در سال های قبل و بویژه سال 1394 انجام شده است، برای کار و تلاش و بهره برداری از این مقدمات آماده تر است.

روحانی در این جلسه که شامگاه یکشنبه برگزار شد، توافق هسته ای را یک رویداد ماندگار در تاریخ ایران و جهان دانست که از لحاظ حقوقی، سیاسی و اقتصادی با اهمیت تلقی می شود.

وی با توجه به گذشت دو ماه از شکل گیری تفاهم، دستگاه های اجرایی را موظف نمود که گزارش دقیقی از تغییرات ایجاد شده پس از توافق هسته ای به مردم ارایه دهند.

رییس جمهوری بهره مندی بیشتر از آثار این توافق را مستلزم زمان بیشتری دانست که به تدریج زمینه های مساعدتری برای جذب سرمایه و تکنولوژی و تعاملات اقتصادی فراهم خواهد شد.

روحانی همچنین با اعلام اینکه دولت و هیات نظارت بر اجرای توافق هسته ای با جدیت تمامی تعهدات طرف مقابل را رصد می کند، اظهار داشت: نه دولت ما جناحی است و نه رییس جمهور. دولت تدبیر و امید یک دولت فراجناحی است.

وی همگان را به تقویت وحدت، تحمل یکدیگر و همکاری با هم توصیه نمود و تصریح کرد: برای جامعه ای که در اندیشه وحدت جهان اسلام است تعامل با یکدیگر در درون جامعه با اشتراکات فراوان، نشانه خوبی برای وفاداری به این آرمان اسلامی است.

رییس جمهوری ادامه داد: متاسفانه عده ای دنبال تفرقه و اختلاف افکنی هستند. با صراحت اعلام می کنم که رهبری، رهبر همه ماست. طبق معیارهای شرعی، قانونی و ملی دولت به طور کامل از رهنمودهای رهبری تبعیت می کند و هر زمانی که دستور بدهند، عینا درصدد تحقق آن خواهیم بود.

روحانی خاطر نشان کرد: عظمت رهبری عظمت همه ما، عظمت نظام و کشور است و تضعیف ایشان، تضعیف همه ما، کشور و نظام است.

رییس جمهوری شکاف و اختلاف را به ضرر همه دانست و تاکید کرد: به طور قطع دشمنان این ملت از بروز شکاف استقبال می کنند و در این صورت است که زمینه را برای توطئه های خود مساعد می بینند. امنیت امروز ایران در منطقه پرآشوب نتیجه همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

روحانی با استقبال از نامگذاری سال 1395 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خاطر نشان کرد: این نشان می دهد که مسئله اصلی به تشخیص رهبری هم اقتصاد است و ما عمیقا به این سیاست اعتقاد داریم و از همه وزرا می خواهم که ضمن گزارش اقداماتی که تاکنون در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام داده اند، همه تلاش خود را برای پیگیری و اجرای کامل این سیاست ها بکار گیرند.

رییس جمهوری مهم ترین نکته در برجام را ایجاد یک فضای مناسب برای تعامل و برداشتن موانع دانست و رغبت روزافزون کشورهای اروپایی و منطقه برای همکاری با ایران را یک امر واقعی که نشان از تغییر شرایط دارد، عنوان کرد.

روحانی اقداماتی که برای دفاع از امنیت کشور انجام می شود را مورد حمایت قاطع دولت دانسته و تصریح کرد: هر اقدامی که برای تقویت بنیه دفاعی کشور لازم باشد، دنبال می کنیم و این یک سیاست راهبردی ماست اما در عین حال بایستی مراقب باشیم که دشمنان ایران هیچ بهانه ای برای سوء استفاده پیدا نکنند.

رییس جمهوری پیشرفت آینده کشور را در سایه امید و اعتماد دانسته و همه دولتمردان و رسانه ها بویژه رسانه ملی را به تقویت این دو سرمایه بزرگ توصیه نمود.

روحانی اظهار داشت:امروز این امید به آینده و اعتماد به دولت در کشور وجود دارد و همه باید تلاش کنیم که این سرمایه تخریب نشود. باید آگاه باشیم که صهیونیست ها با تمام امکاناتشان در آمریکا، اروپا و منطقه درصدد جلوگیری از توافق هسته ای و تخریب در اجرای برجام بوده و هستند و نباید گذاشت موفق شوند.

رییس جمهوری از همه اعضای هیات دولت خواست برای تحقق رشد حداقل 5 درصدی تولید ملی در سال 1395، طرح عملیاتی خود را به ستاد اقتصاد مقاومتی ارایه کنند و این ستاد را موظف به پیگیری و گزارش اقدامات عملی دستگاه ها نمود.

انتهای پیام/7006

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان