۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آمار ورود گردشگران به استان از مرز یک میلیون نفر گذشت/ ۴ مورد فوتی در حوادث جاده‌ای
کد خبر: ۱۵۶۸۹۴ نویسنده: منوچهر حبیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۸ ساعت: ۱۴:۲۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان در مصاحبه با صبح قزوین:

آمار ورود گردشگران به استان از مرز یک میلیون نفر گذشت/ ۴ مورد فوتی در حوادث جاده‌ای

جانشین ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان از افزایش ورود گردشگران به استان خبر داد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم ۴ نفر فوتی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد کاهش را شاهد بودیم.

 آمار ورود گردشگران به استان از مرز یک میلیون نفر گذشت/ ۴ مورد فوتی در حوادث جاده‌ای
منوچهر حبیبی، جانشین ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، اظهار کرد: در مدت اجرای طرح نوروزی یعنی از 25 اسفندماه تا پایان روز 5 فروردین ماه 3میلیون و 500 هزار خودرو وارد استان شده‌اند.
وی با بیان اینکه استان قزوین جزء 5 استان پرتردد کشور است، ابراز کرد: در مدت اجرای طرح نوروزی 76 درصد کاهش تلفات درون شهری و 100 درصد کاهش تلفات درون شهری را شاهد بودیم.
این مسئول استان قزوین را رکوردار کاهش تلفات جاده‌‎ای در کشور برشمرد و گفت: تا پایان روز پنجم 803 هزار و 925 نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشته‌اند و 94 هزار و 348 نفر نیز در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند.
وی ادامه داد: تا پایان نیمه اول تعطیلات نوروزی در استان 886 هزار و 392 نفر از آثار گردشگری استان قزوین بازدید کردند و 110 هزار و 684 نفر در مراکز اقامتی اسکان یافته‌اند.
حبیبی با بیان اینکه آمارها از افزایش 22 درصدی ورود گردشگر و 20 درصد اقامت گردشگران در استان خبر می‌دهد، بیان کرد: حجم تردد خودروها نیز در این مدت به 4 میلیون دستگاه رسید.
وی درباره اطلاعات وضعیت استان در پایان روز هفتم تعطیلات نوروزی عنوان کرد: آمار گردشگران در پایان روز هفتم تعطیلات از مرز یک میلیون نفر گذشت.

10 مورد پلمپ مراکز خدمات رسانی در ایام نوروز به علت تخلف


جانشین ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان اضافه کرد: تا پایان روز هفتم تعطیلات نوروزی تعداد خودروهای ورودی به استان به 4 میلیون و 500 هزار دستگاه رسید و در این مدت افزایش آمار تصادفات را نداشتیم.
وی تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا پایان روز هفتم 4 نفر فوتی داشتیم که نسبت به سال گذشته 76 درصد کاهش را شاهد بودیم.
این مسئول گفت: تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت با ظرفیت کامل و به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و میوه به اندازه نیاز شهروندان و با قیمت نظارت شده موجود است.
وی افزود: نظارت بازرسان ستاد تسهیلات نوروزی بر مراکز عرضه خدمات به مسافران به صورت شبانه روزی تا پایان تعطیلات ادامه دارد و با گرانفروشی و کم فروشی به شدت برخورد می‌شود.
حبیبی عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی 100 اکیپ نظارتی از سوی تعزیرات حکومتی و میراث فرهنگی و حمل و نقل و پایانه‌ها، فعال شده است.
وی در پایان اذعان کرد: تاکنون حدود 1600 مورد بازرسی از مراکز مختلف از جمله رستوران‌ها، مراکز خدماتی، هتل‌ها، مراکز عرضه میوه، ارزاق صورت گرفته است که 353 مورد تذکر،19 مورد اخطار، 10 مورد پلمپ و 14 مورد نیز تشویق شدند.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان