۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فرهنگ راهیان نور باید به اشکال مختلف در طول سال پیاده شود
کد خبر: ۱۵۶۶۵۲ نویسنده: حجت الاسلام علی انصاری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۷ ساعت: ۱۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین:

فرهنگ راهیان نور باید به اشکال مختلف در طول سال پیاده شود

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکار صحیح، فرهنگ راهیان نور باید به اشکال مختلف در طول سال پیاده شود تا تاثیرات سازنده این حرکت عظیم فرهنگی منحصر به زمان کوتاهی نباشد.

فرهنگ راهیان نور باید به اشکال مختلف در طول سال پیاده شود
حجت الاسلام علی انصاری معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به تاثیر فضای معنوی اردوی راهیان نور در نسل جوان اظهار کرد: راهیان نور یکی از برنامه‌های تاثیرگذار در روحیه دانش‌آموزان است که موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت و حتی فرهنگ حجاب و عفاف در آنها می‌شود.

وی در ادامه اردوهای راهیان‌نور را عامل افزایش معنویت در دانش‌آموزان ذکر کرد و گفت: جوانان در اين حركت معنوي با ايثارگري‌ها و از خود‌گذشتگي‌ها دلير مردان دفاع مقدس آشنا مي‌شوند چرا كه امنيت و آسايش امروز مرهون خون شهيدان است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: بیان وصیت‌نامه شهدا در فضای معنوی و روحانی جبهه‌ها و تاکید آنها در لزوم رعایت حجاب اسلامی، موجب تغییر باورها و نگرش دانش‌آموزان می‌شود زیرا شهدا با خون خود به دنبال احیای معارف و ارزش‌های اسلامی بودند.

وی تصریح کرد: مناطق جنگی همچون کلاس درسی است که به شکل اورژانسی و فوری کار فرهنگی انجام می‌دهد از سوی دیگر راهیان نور با محتوای غنی و برنامه‌های متنوع فرهنگی درمان کننده مشکلات روحی است.

انصاری تاکید کرد: در تاثیرگذاری راهیان نور شک نکنید به طوریکه دیده شده افراد با سفر به مناطق جنگی دچار تحول در گفتار و کردار شده‌اند.

وی ادامه داد: کل اردو معجزه می‌کند خروج از کلاس درس و حضور در مناطق جنگی روح انسان را تحت تاثير قرار مي‌دهد و در انتقال ارزش‌هاي عاشورايي به نسل‌هاي آينده نقش تاثير‌گذاري دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر تولید محتوای غنی با کیفیت بالا گفت: باید محتوای اردوها قوی شود زیرا اردو ابزاری برای انتقال مفاهیم و اندیشه‌های ناب بوده و موجب تقویت روحیه شهادت طلبی، مسئولیت پذیری و تعامل با دیگران می‌شود.

وی عنوان کرد: مسئولین و والدین باید به اردوها اهمیت دهند همچنین تمهیداتی اندیشیده شود تا تاثیرات سازنده راهیان نور منحصر به زمان کوتاهی نباشد.

انصاری با بیان اینکه فرهنگ راهیان نور باید به اشکال مختلف و در مناسبت‌های طول سال پیاده شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و اتخاذ راهکار صحیح نظیر برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی، دیدار با خانواده شهدا، واگذاری مسئولیت به جوانان در جهت تکریم از دانش‌آموزان در مدارس و خانواده و غیره تلاش شود تا فرهنگ جبهه برای همیشه در جوانان باقی بماند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان