۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" یعنی بدون شعار و با زحمت کشور را توسعه دهیم/ ملت ایران از برجام یک چه خیری دیده که برجام ۲ و ۳ را مطرح می‌کنید
کد خبر: ۱۵۶۲۲۰ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۶ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" یعنی بدون شعار و با زحمت کشور را توسعه دهیم/ ملت ایران از برجام یک چه خیری دیده که برجام ۲ و ۳ را مطرح می‌کنید

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ملت ایران از برجام یک چه خیری دیده که برجام ۲ و ۳ را مطرح می‌کنید، گفت: برای حل مشکلات کشور باید به دنبال راه‌های اساسی بود و از فرصت سوزی دوری کرد و اقتصاد مقاومتی از راهکارهای اساسی و مدبرانه است.

 "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" یعنی بدون شعار و با زحمت کشور را توسعه دهیم/ ملت ایران از برجام یک چه خیری دیده که برجام ۲ و ۳ را مطرح می‌کنید
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، آیت الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی- سیاسی این هفته شهر قزوین با اشاره به نامگذاری امسال به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار کرد: ما نباید سرنوشت پیشرفت و سازندگی کشور را به برجام گره بزنیم، این مسیر اشتباه بوده و برای کشور خسارت به دنبال دارد.
وی در ادامه افزود: زمانی که ما سرنوشت کشور و راه برون رفت از فقر، بیکاری، رکود، توقف چرخه کارخانجات، رفع مشکلات کشاورزی و صنعت را به برجام گره بزنیم عاقبت کشور سرانجام خوبی نخواهد داشت.
این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در مقاطع مختلف تاکید کردند که نباید برجام هدف اصلی برنامه‌ریزی‌های کشور قرار بگیرد؛ اما متاسفانه مسئولین دیر متوجه بیانات ایشان شده و دیر به آن عمل می‌کنند، ما از این مسئولین گلایه داریم.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با آهنگ جدی و مصمم کشور را به سمت پیشرفت و توسعه هدایت می‌کنند که مردم نیز با پشتیبانی از ایشان همان مسیر را دنبال کرده‌اند؛ اما مسئولین کشور خود را با رهبری و مردم هماهنگ نمی‌کنند.

چرا با وجود این منابع طبیعی و انسانی ما باید بیکاری و فقر داشته باشیم؟


امام جمعه قزوین با اشاره به تاثیر بزرگنمایی تحریم در عقب ماندگی توسعه کشور اذعان کرد: پیشرفت امروز کشور به برکت وجود تحریم‌ها بود اما عده‌ای با بزرگنمایی این تحریم‌ها مردم را دچار وحشت می‌کنند، دستیابی به توسعه در ساخت سلاح، دارو و پزشکی و فناوری‌های هسته‌ای به واسطه ایستادگی و همت دانشمندان بومی خودمان انجام شد.
عابدینی با بیان اینکه تحریم فرصتی برای پیشرفت بود نه عاملی برای تهدید، بیان کرد: البته بزرگنمایی رفع تحریم‌ها نیز اشتباه است، رفع معضلات اقتصادی کشور تدبیر می‌خواهد و نباید همه مسائل را به رفع تحریم‌ها ربط داد.
وی ادامه داد: سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" یعنی بدون شعار و با زحمت توسعه کشور را به پیش ببریم، در ایران اسلامی منابع خوبی وجود دارد اما چرا با وجود این منابع طبیعی و انسانی ما باید بیکاری و فقر داشته باشیم؟
نماینده ولی فقیه در استان مدیریت صحیح، تدبیر و اعتماد به نیروهای داخلی را از عوامل رفع مشکلات کشور برشمرد و گفت: ما رفع تحریم‌ها را کلید حل همه مشکلات نمی‌دانیم و وجود این نگاه یک مسئله غیرواقع بینانه خواهد بود.
وی تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور باید به دنبال راه‌های اساسی بود و از فرصت سوزی دوری کرد و اقتصاد مقاومتی از راهکارهای اساسی و مدبرانه است که اگر در عمل پیاده شود بسیاری از معضلات امروز جامعه حل می‌شود.
این خطیب نمازجمعه با بیان اینکه برجام ریسمانی است که یک سر آن به دست شیطان بوده و قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: این روزها حرف از برجام 2 و 3 سخن به میان آمده است، کشور از برجام یک چه خیری دیده است که برجام 2 و 3 را مطرح می‌کنید؟ یک خیری از برجام را به ملت نشان دهید بعد به سراغ مسائل دیگر بروید.
وی با اشاره به سخنرانی‌های کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا ابراز کرد: این افراد برای جلب آرای مردم در ایران ستیزی مسابقه گذاشته‌اند و هرکدام نسبت به برجام سخنی را مطرح می‌کنند، کدام عقل سلیمی اجازه می‌دهد که سرنوشت کشور را به این افراد مستکبر بسپاریم؟

حاضریم برای برچیده شدن پدیده ترور در جهان به غربی‌ها کمک کنیم


عابدینی اضافه کرد: دل ملت ایران باید به چه مذاکره‌ای خوش باشد؟ به تازگی تعدادی دیگر از شرکت‌های ما را تحریم کرده‌اند؛ این مذاکره است یا تحمیل خواسته‌های زیاده خواهانه آمریکا به ایران؟
وی در ادامه با اشاره به حوادث تروریستی رخ داده در ترکیه و بروکسل اذعان کرد: در دهه 60 که اوج ترورهای ظالمانه در کشور ایران بود نه ترکیه و نه کشورهای اروپایی هیچ اظهار تاسفی نمی‌کردند و غربی‌ها نیز فقط از این اقدامات حمایت کرده و اظهار خوشحالی آشکار نیز می‌کردند.
نماینده ولی فقیه در قزوین ادامه داد: اما امروز تروریست‌هایی که به وسیله غربی‌ها پرورش یافته بودند به دامان خودشان برگشته و درحال انجام جنایت در این کشورها هستند، البته ملت ایران مانند سران غربی از رخداد این حوادث خوشحال نیست و تمایل نداریم مردم آنها را در رنج ببینیم و حاضریم برای برچیده شدن پدیده ترور در جهان به غربی‌ها کمک کنیم.
وی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) خیر کثیر است و خدای متعال با عنایت این بانو به پیامبر(ص)، زمینه مستمر بودن این برکات را تا پایان جهان برای همه مسلمانان فراهم کرد.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: امام راحل(ره) نیز در روز میلاد حضرت زهرا(س) به دنیا آمد و در واقع خداوند یک کادوی معنوی و دینی به ملت ایران داد تا امام خمینی پیاده کننده منویات این بانوی بزگوار در جهان باشد و اهل عالم توسط امام راحل با این بانو آشنا شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان