۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین از هدیه جاکلیدی مزین به ماهواره شریف‌ست به رئیس جمهور تا اردوی جهادی در مناطق محروم
کد خبر: ۱۵۶۰۷۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

از هدیه جاکلیدی مزین به ماهواره شریف‌ست به رئیس جمهور تا اردوی جهادی در مناطق محروم

هرساله بسیج دانشجویی برای اجرای فرامین امام و رهبری و برآورده کردن مطالبات، فعالیت‌هایی را در دانشگاه‌های کشور انجام می‌دهد. در همین راستا در سال گذشته نیز بسیج دانشجویی که با تغییر مسئول سازمان خود همراه بود، فعالیت‌های بسیاری را در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و جهادی انجام داد.

از هدیه جاکلیدی مزین به ماهواره شریف‌ست به رئیس جمهور تا اردوی جهادی در مناطق محروم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، بسیج دانشجویی به عنوان آخرین نهاد انقلابی که امام خمینی (ره) دستور تأسیس آن را صادر کردند در دوم آذر ماه 1367 یعنی حدود 6 ماه پیش از رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و تنها چند ماه پس از پذیرش قطعنامه 598 و پایان جنگ تأسیس شد.

علاوه بر استراتژیک بودن زمان تشکیل بسیج دانشجویی، عناوینی که امام (ره) در پیام تأسیس، با عنوان ضرورت و اهداف تشکیل بسیج دانشجو و طلبه ذکر کرده­‌اند «دفاع از اسلام و انقلاب»، «پاسداری از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی»، «تلاش در جهت وحدت حوزه و دانشگاه و جلوگیری از نفوذ ایادی شرق و غرب در آن دو»، «پشتیبانی اعتقادی از دیگر اقشار بسیج (با در اختیار قرار دادن چارچوب­های اصیل اسلام ناب محمدی-ص- به تمام اعضای بسیج)»، «تلاش در جهت تشکیل حکومت بزرگ اسلامی (غیر منحصر به ایران)» و «حضور در صحنه­‌ها که موجب قطع ریشه ضد انقلاب می­‌شود» است.

همچنین در فرمایشات مقام معظم رهبری عمده امور پراهمیت، موثر و جریان­ساز از دانشجویان، خاصه بسیج دانشجو مطالبه می‌­شود، در همین خصوص فرمان 8 ماده­‌ای مبارزه با مفاسد اقتصادی، نهضت نرم افزاری و جنبش تولید علم، راه اندازی کرسی­‌های نظریه پردازی و آزاد اندیشی و خطاب عنوان افسران جنگ نرم به دانشجویان را مشاهده می‌کنیم.

هرساله بسیج دانشجویی برای اجرای فرامین امام و رهبری و برآورده کردن انتظارات مقام معظم رهبری، فعالیت‌هایی را در دانشگاه های کشور انجام می‌دهد. در همین راستا در سال گذشته نیز بسیج دانشجویی که با تغییر مسئول سازمان خود همراه بود، فعالیت‌هایی را در حوزه های سیاسی، فرهنگی، علمی و جهادی داشت.

*اهم فعالیت‌های بسیج دانشجویی در سال 94

می‌توان مهمترین برنامه بسیج دانشجویی در سال 94 را نشست سه هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در مصلای تهران دانست. این نشست دو روزه با تقویت مواضع و یادآوری مجدد اولویت‌ها در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

 

در این نشست دو روزه که به میزبانی سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد مقامات و مسئولین لشگری و کشوری با حضور در میان مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور ضمن هدایت و آگاهی‌بخشی به قشر جوان و سازنده دانشجو، وضعیت و شرایط روز کشور را تبیین و افق‌های پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه داخل و خارجی مجددا بر شمردند و یادآوری کردند.

در این نشست که در روزهای 20 و 21 بهمن ماه سال 1394 برگزار شد، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، علی رضا قزوه شاعر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار رضا سراج تحلیلگر سیاسی از میهمانان ویژه این نشست بودند.

در این نشست از «بسته پشتیبان محصولات اقتصاد مقاومتی» محصول قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی کشور رونمایی شد.

* فعالیت‌های ستاد دانشجویی اربعین

ستاد دانشجویی اربعین با تشکیل این ستاد در مرکز استان‌ها جهت ساماندهی فعالیت‌های دانشجویی اربعین با هماهنگی و حمایت وزارت علوم، بیش از 7 هزار دانشجو را به عتبات عالیات اعزام و پشتیبانی کرد. در همین خصوص

این ستاد همچنین اقدام به برپایی موکب دانشجویی در مرز چزابه و ارائه خدمات اسکان و تغذیه به کاروان‌های دانشجویی و برپایی موکب اسکان و ایستگاه صلواتی برای عموم زائران در مرز مهران کرد.

این ستاد همچنین در حوزه فرهنگی اقدام به برگزاری اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین در 27 آذر ماه 94 در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان و حاج سعید حدادیان و شعرخوانی جمعی از شاعران آئینی کرد.

 

برگزاری مراسم یادواره اولین شهدای ایرانی مدافع حرم مدفون در وادی السلام نجف با روایتگری برادر هاشم اسدی (جانباز مدافع حرم) و سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی حاج مهدی رسولی از دیگر اقدامات فرهنگی این ستاد دانشجویی بود.

*برنامه‌های بسیج دانشجویی در جهت روشنگری و تبیین اصول انقلاب اسلامی

در همین خصوص بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشور در راستای روشنگری اتفاقات رخ داده در کشور و تبیین اصول انقلاب اقدام به صدور بیانیه‌‌های مختلف در موضوعات گوناگون کردند، ازجمله این موارد مطالبه از مسئولان درخصوص کوتاهی‌های انجام شده در پیگیری فاجعه منا از وزارت خارجه، نامه اعتراضی به وزارت خارجه مبینی بر مصافحه با اوباما، بیانیه تحلیلی 16 آذر و برگزاری نشست‌هایی در همین خصوص، تشکر از نیروی دریایی جهت دستگیری ملوانان آمریکایی، محکوم کردن وقایع نیجریه و بسیاری موضع‌گیری های دیگر.

علاوه بر این بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در دیگر اقدامات و فعالیت‌های خود، اقدام به هدیه تابلو دادگاه نمادین فاجعه منا به رئیس‌جمهور در اعتراض به عدم پیگیری جدی موضوع توسط دولتمردان، رونمایی از منشور نظرات امام و رهبری پیرامون شورای نگهبان، دیدار با سردار فدوی و اهدای تقدیرنامه به وی، نشست خبری ویژه 13 آبان با حضور نمایندگان تشکل‌ها و نشست خبری ویژه IPC با حضور جنبش عدالتخواه دانشجویی کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور با توجه به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال 94 در راستای روشنگری و ارائه معیارهایی برای انتخاب اصلح، نشست‌ها و همایش‌هایی برگزار کرد ازجمله تشکیل کمیته معیار برای رصد اوضاع سیاسی استان‌ها و دانشگاه‌ها، ارسال بسته‌های محتوایی به مسئولین نواحی و معاونت بررسی تحلیل استان‌ها و شورای تبیین استان‌ها و تولید کتب با محتوای ویژه انتخابات و ارسال به استان‌ها.

 

از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور برای انتخابات، ایجاد پویش دانشجویی کاندیدای اصلح، برگزاری نشست‌های تحلیلی ویژه دانشجویی در غرفه معیار در همایش حافظان انقلاب و نشست بررسی برنامه‌های کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دانشگاه‌ها بود.

*هدیه جاکلیدی مزین به ماهواره شریف‌ست به رئیس جمهور

16 آذر به مناسبت روز دانشجو، در دیدار دانشجویان با رئیس جمهور احسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشگاه شریف به نمایندگی از بسیج دانشجویی جاسوئیچی را به روحانی هدیه داد و گفت: پس از ماهواره شریف که به جایی نرسید، جاکلیدی‌ اش را با خود حمل می‌‌کنیم که به یادشان بمانیم.

 

این دیدار درحالی صورت گرفت که نزدیک به 3 سال دانشجویان و نمایندگان آنان اجازه بیان مواضعشان به رئیس جمهور در روز دانشجو را نداشتند.

موارد بیان شده تنها بخشی از فعالیت‌های بسیج دانشجویی در سال 94 بود که از موارد مغفول مانده می‌توان به برگزاری اردوهای جهادی به مناطق محروم، برگزاری نشست‌های علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و بسیاری موارد دیگر نام برد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان