۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲۰ هزار بروشور معرفی بقاع متبرکه قزوین بین مسافران توزیع شد
کد خبر: ۱۵۶۰۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۶ ساعت: ۹:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

۲۰ هزار بروشور معرفی بقاع متبرکه قزوین بین مسافران توزیع شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از توزیع بیش از ۲۰ هزار بروشور معرفی امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان بین مسافران نوروزی خبر داد.

۲۰ هزار بروشور معرفی بقاع متبرکه قزوین بین مسافران توزیع شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح آرامش بهاری اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در بیش از 90 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

وی افزود: 20 هزار بروشور معرفی امام‌زادگان و پنج‌ هزار چادر به منظور ترویج فرهنگ وقف در میان دختران تازه مکلف شده در سراسر استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری طرح خیمه‌های معرفت در جوار امام‌زادگان گفت: این طرح در 30 امامزاده و بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح شامل غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی، قرآن بخوان جایزه بگیر، نقاشی بکش، جایزه بگیر برای کودکان، حجاب و عفاف، گفتمان دینی، همه واقف باشیم، شهدا و عرضه محصولات فرهنگی است.

نوروزی عنوان کرد: در خیمه‌های معرفت اقلام فرهنگی همچون کتابچه‌های نقاشی، پازل و بازی‌های فکری به صورت کاملا اسلامی و همراه با ارزش‌های دینی در قالب موضوعات متنوعی مانند حجاب، عفاف، نماز و مسائل آموزنده توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به دوخت چادر ویژه گردشگران خارجی جهت ورود به امامزادگان و بقاع متبرکه در طرح نوروزی آرامش بهاری بیان کرد: بیش از 400 چادر آماده و در سطح امامزادگان استان توزیع شده که از این تعداد 200 چادر ویژه گردشگران و توریست‌های خارجی است.

وی ادامه داد: این چادرها با شکل و شمایل جدید و اسلامی و جذاب طراحی و دوخته و در سطح امامزادگان شاخص و میراثی که قابلیت جذب گردشگر خارجی را دارا می‌باشد توزیع شده است.

نوروزی تصریح کرد: این امر در راستای صیانت از فضای معنوی اماکن دینی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و معرفی چادر به عنوان نماد حجاب اسلامی کامل در سطح امامزادگان استان قزوین انجام شد.

وی در ادامه از ثبت نخستین وقف استان قزوین در دومین روز از نوروز سال جاری خبر داد و افزود: اولین وقف جدید در ایستگاه آرامش بهاری امام‌زاده محمدطاهر(ع) شهرستان آوج به ثبت رسید.

نوروزی در ادامه توضیح داد: این وقف جدید یک قطعه زمین به مساحت 400 مترمربع و به ارزش 400 میلیون ریال است که توسط آقای علی محمدی وقف شده است .

وی با بیان اینکه بر اساس نیت واقف از محل این وقف، جهت احداث "تکیه" استفاده می‌شود بر لزوم استفاده از ظرفیت وقف در همه زمینه‌ها تأکید کرد .

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به ثبت بیش از 60 وقف جدید در سال گذشته تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری نیز در راستای ایجاد وقف‌های جدید با کارکردهای مختلف گام‌های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان