۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اقتصاد مقاومتی تنها در ایجاد کسب و کار خلاصه نمی‌شود/لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای ایرانی
کد خبر: ۱۵۵۲۷۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اقتصاد مقاومتی تنها در ایجاد کسب و کار خلاصه نمی‌شود/لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای ایرانی

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی تنها در ایجاد کسب و کار خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از آن فرهنگ‌سازی است، گفت: استفاده از کالای ایرانی باید فرهنگ سازی شود تا شاهد اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی باشیم.

اقتصاد مقاومتی تنها در ایجاد کسب و کار خلاصه نمی‌شود/لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای ایرانی

صادق مفرد مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، اظهارداشت: یکی از مجموعه‌هایی که از نامگذاری سال به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» خوشحال شد، دانشجویان جهادی بودند، چراکه در چندسال گذشته تلاش‌های بسیاری برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی کردند.

وی افزود: منتهی این تلاش‌ها نتوانست منجر به اقدام جدی و تأثیرگذاری در حوزه اقتصاد مقاومتی بشود چراکه شاهد همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط نبودیم.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: ایجاد یک شغل پایدار در منطقه روستایی و محروم واقعا نیازمند یک کار جهادی است و به همکاری همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مرتبط نیاز دارد.

مفرد با بیان اینکه هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی به این باور نرسیده‌اند که می‌توانند از گروه‌های جهادی دانشجویی استفاده کنند، گفت: علاوه بر این در مسیر فعالیت گروه‌های جهادی آنقدر موانع و مشکلات وجود دارد که کار را بسیار سخت می‌کند.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در ادامه تصریح کرد: البته امیدواریم با نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل همکاری‌های بیشتری از سوی مجموعه‌های مرتبط صورت گیرد و عنوان سال تنها در شعار باقی نماند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در حوزه محتوایی اقتصاد مقاومتی، گفت: از جمله این اقدامات انتشار کتاب «سفیران کار و تلاش» که به عنوان راهنمای عملی گروه های جهادی است. علاوه بر این بسته‌های کسب و کار و اشتغالزایی نیز در این راستا تدوین شده است.

این فعال دانشجویی با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی تنها در ایجاد کسب و کار خلاصه نمی‌شود، گفت: بخشی از اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌سازی آن است. برای مثال استفاده از کالای ایرانی باید فرهنگ سازی شود تا شاهد اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی باشیم.

مفرد در پایان سخنان خود نیز با اشاره به اردوهای جهادی دانشجویان در ایام نوروز گفت: گروه‌های جهادی دانشجویان در 28 استان اردوی جهادی دارند که نزدیک به 11 هزار و 500نفر از دانشجویان در این اردوها حضور دارند. این اردوها از 20 اسفند آغاز و تا 20 فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان