۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اقامت مسافران در ستاد اسکان فرهنگیان قزوین به ۷ هزار نفر رسید
کد خبر: ۱۵۵۲۶۹ نویسنده: یوسف خدایاری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳ ساعت: ۱۵:۳۲ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی آموزش و پرورش استان قزوین:

اقامت مسافران در ستاد اسکان فرهنگیان قزوین به ۷ هزار نفر رسید

سخنگوی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از آغاز پذیرش میهمانان نوروزی تا به امروز، بیش از ۷ هزار و ۹۲۲ نفر میهمان در قالب دو هزار و ۷۰۵ خانوار در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان استان قزوین اسکان یافتند.

اقامت مسافران در ستاد اسکان فرهنگیان قزوین به ۷ هزار نفر رسید
یوسف خدایاری، سخنگوی آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص آمار پذیرش مسافران نوروزی در ستاد اسکان فرهنگیان اظهار کرد: از آغاز پذیرش میهمانان نوروزی تا به امروز، بیش از 7 هزار و 922 نفر میهمان در قالب دو هزار و 705 خانوار در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان استان قزوین اسکان یافتند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارهای گزارش شده، 15 هزار و 638 نفر روز، از خدمات ارائه شده در ستاد اسکان فرهنگیان استان بهره‌مند شده‌اند.

سخنگوی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: از مجموع مسافران نوروزی پذیرش شده در استان قزوین تاکنون، 2 هزار و 112 خانوار در قالب 6 هزار و 258 نفر فرهنگی و 593 خانوار در قالب یک هزار و 664 نفر غیرفرهنگی هستند که شامل 12 هزار و 349 نفر روز فرهنگی و 3 هزار و 289 نفر روز غیر فرهنگی می‌باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین مسافران نوروزی امسال استان تا به این لحظه از استان‎های غربی کشور از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل همچنین از استان‌های مرکزی همچون اصفهان پذیرش و اقامت یافتند.

خدایاری اعلام کرد: غالب میهمانان نوروزی استان نیز در شهرستان قزوین اقامت یافته و از آثار تاریخی و باستانی این شهر دیدن کردند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به میهمانان نوروزی بیان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین دارای اماکن تاریخی، گردشگری و مذهبی فراوانی است، بروشور و پوستر گردشگری استان مربوط به آثار تاریخی و باستانی به صورت بسته فرهنگی تهیه شده که در بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: موزه فرهنگ و آموزش استان قزوین که شامل آثار علمی و ادبی فرهنگیان و تاریخ یکصدساله فعالیت‌های آموزش و پرورش استان قروین است به صورت ویژه برای میهمانان نوروزی معرفی می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: ستاد اسکان استان قزوین به منظور رفاه حال مسافران به ‌ویژه فرهنگیان، در ایام نوروز 81 مدرسه شامل 792 کلاس و 16 پایگاه ستاد اسکان برای ارائه خدمات و اقامت مسافران نوروزی آماده کرده است.

گفتنی است، در موزه فرهنگ و آموزش، مجموعه‌ای از 100 سال تاریخچه آموزش و پرورش استان در قالب عکس‌های معلمان و دانش آموزان، قدیمی‌ترین کتاب‌های درسی، دفاتر حضور و غیاب همکاران، انواع و اقسام وسایل آزمایشگاهی شیمی، فیزیک، ماشین تحریر، وسایل موسیقی و هنر، فیلم و آپارات و صدها اسلاید و غیره را به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان