۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین امیرعبداللهیان; ایران از توقف جنگ و آغاز گفت‌وگو در یمن حمایت می‌کند
کد خبر: ۱۵۵۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

در رایزنی تلفنی نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن

امیرعبداللهیان; ایران از توقف جنگ و آغاز گفت‌وگو در یمن حمایت می‌کند

اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران آخرین تحولات یمن را مورد ارزیابی و گفت‌وگو قرار داد.

امیرعبداللهیان; ایران از توقف جنگ و آغاز گفت‌وگو در یمن حمایت می‌کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اسماعیل الشیخ در این تماس با سازنده خواندن رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل سیاسی بحران یمن آخرین تلاش‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم برای از سرگیری گفت‌وگوها بین گروه‌های یمنی را تشریح و بار دیگر خواهان کمک همه طرف‌های داخلی و خارجی موثر در یمن جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران این کشور شد.

او با اشاره به شرایطی که مردم یمن پس از جنگ با آن روبه‌رو شده‌اند ابراز امیدواری کرد با تلاش برای برقراری آتش‌بس شرایط لازم برای به ثمر رسیدن گفت‌وگوها و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم یمن فراهم شود.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران نیز با استقبال از تلاش‌های نماینده دبیرکل در خصوص برگزاری گفت‌وگوهای سیاسی بین گروه‌های یمنی اظهار کرد: رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران توقف جنگ و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو بوده و از هرگونه تلاش در این زمینه حمایت می‌کند.

وی افزود: حل بحران یمن را صرفا در گرو راهکار سیاسی، گفت‌وگوی طرف‌های یمنی با همدیگر و تشویق همه طرف‌های منطقه‌یی به راه‌حل گفت‌وگو برای برون رفت از بحران جاری دانست.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان