۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شاعر فوتبال متولد شد
کد خبر: ۱۵۴۹۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

تقویم روزانه فوتبال

شاعر فوتبال متولد شد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی ۲ اسفند (۲۱ مارس) اختصاص دارد.

شاعر فوتبال متولد شد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.

* انتقال رود گولیت به میلان
۲۱ مارس ۱۹۸۷، تیم آیندهوون هلند با مبلغ شش میلیون یورو ، رود گولیت را به میلان فروخت.
گولیت آن زمان خود را به عنوان یک بازیکن با کلاس جهانی خودش را معرفی کرده بود و در سالهای ۱۹۸۶ و ۱۹۸۷ که با تیمش قهرمان لیگ هلند شده بود ، بهترین بازیکن لیگ هلند لقب گرفت. او در میلان بیشتر درخشید و در همان سال اول حضورش در این تیم توپ طلا را دریافت کرد.
گولیت در میلان همراه با دو هموطنش یعنی فان باستن و رایکارد مثلث درخشانی را تشکیل دادند و در سال ۱۹۸۷ میلان را پس از ۹ سال قهرمان سری آ کردند.گولیت در میلان چندین جام داخلی ، اروپایی و جهانی به دست آورد و در سال ۱۹۹۳ میلان را ترک کرد و به سمپدوریا پیوست.

* تولد شاعر فوتبال
۲۱ مارس ۱۹۸۰، رونالدو ده آسیس موریرا ملقب به رونالدینیو در برزیل متولد شد. کسی که زمانی بهترین بازیکن فوتبال جهان شد و به دلیل بازیهای چشم نوازش به او لقب شاعر فوتبال را داده اند.
رونالدینیو فوتبال خود را از باشگاه زادگاهش گرمیو و در کنار برادرش روبرتو آغاز کرد. او بین سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ ، ۲۱ گل برای این تیم به ثمر رساند و سپس به پاری سن ژرمن پیوست. او دو سال موفق را در پاریس سپری کرد. او در سال ۲۰۰۲ همراه با برزیل قهرمان جام جهانی شد. در تابستان ۲۰۰۳ او با مبلغ ۳۲ میلیون یورو به بارسلونا پیوست.
او در بارسلونا به موفقیت های زیادی دست یافت و در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۸ بارسا را ترک کرد و به میلان پیوست و در سال ۲۰۱۱ به کشورش بازگشت و در لیگ برزیل بازی می کند.
رونالدینیو با دربیل های فوق العاده و تکنیک چشم نوازش به یکی از محبوبترین بازیکنان تاریخ تبدیل شد.

* درگذشت اولین مربی لیورپول
۲۱ مارس ۱۹۳۶، جان مک کنا ، اولین مربی باشگاه لیورپول و اولین مدیر فوتبالی این تیم در سن ۸۱ سالگی درگذشت.
مک کنا در سال ۱۸۸۲ و زمانی که لیورپول تاسیس شد به عنوان مدیر به این تیم پیوست و ۱۳ بازیکن اسکاتلندی را استخدام کرد و خودش هدایت تیم را بر عهده گرفت. مک کنا از سال ۱۹۱۷ مدیر لیگ فوتبال انگلستان شد و تا زمان مرگش این سمت را به عهده داشت.

* تولد مدافع بارسلونا
۲۱ مارس ۱۹۸۹ جوردی آلبا مدافع چپ بارسلونا متولد شد.
آلبا در دوران کودکی هشت سال در آکادمی فوتبال بارسلونا حضور داشت اما فوتبال حرفه ای خود را از تیم کورنلا آغاز کرد. وی سپس به والنسیا رفت و از سال ۲۰۱۲ به بارسلونا پیوست.
آلبا از سال ۲۰۱۱ عضو تیم ملی اسپانیا است و تاکنون ۳۹ بازی ملی انجام داده و شش گل به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان