۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تشکر ۱۴۰ کاراکتری توئیتر در ۱۰ سالگی
کد خبر: ۱۵۴۸۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تشکر ۱۴۰ کاراکتری توئیتر در ۱۰ سالگی

توئیتر به مناسبت تولد ۱۰ سالگی خود، پیام تشکری در قالب یک توئیت با محدودیت ۱۴۰ کاراکتری منتشر کرد.

تشکر ۱۴۰ کاراکتری توئیتر در ۱۰ سالگی

توئیتر به مناسبت تولد 10 سالگی خود، پیام تشکری در قالب یک توئیت با محدودیت 140 کاراکتری منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ، توئیتر 10 سال پیش در چنین روزی به دنیا آمد، 21 مارس 2006. از آن پس توئیتر عمومی شد و کاربران فعالش از مرز 300 میلیون گذشت و حتی بسیاری از افراد معروف را نیز شامل‌ می‌شود. کاربران توئیتر روزانه 500 میلیون و سالانه 200 میلیارد توئیت خلق می‌کنند.

در وبسایت «دِ ورج» نوشته شده توئیتر در توئیت تشکر خود آورده است: در تاریخ 21 مارس شروع کردیم و ادامه می‌دهیم، از شما برای 10 سال خارق‌العاده متشکریم.

بسیاری توئیتر را ابزاری برای انتشار اخبار می‌دانند، با کلیپ‌هایی که در بهار عربی سال 2011 و سونامی ژاپن در همان سال منتشر شد. بعضی فعالیت‌های اجتماعی نیز با هشتگ‌هایی که در توئیتر زده شد برجسته شدند و البته بخشی از این سایت هم به ویدیوها و گیف‌هایی اختصاص یافت که همچون آتش در توئیتر، گسترش یافتند.

جک دورسی –مدیرعامل توئیتر- هفته گذشته گفت در حالی که بسیاری تغییرات در این شرکت طراحی شده است، محدودیت 140 کاراکتری، محدودیتی زیباست که به خلق عبارت‌های پرصلابت کمک می‌کند.

نکته قابل توجه این است که پیام تشکر توئیتر در یک توئیت 140 کاراکتری خلاصه شده است، محدودیتی که تمامی توئیت‌های این شرکت در این مدت داشته‌اند و جک دورسی قصد داشت این محدودیت را بردارد.

محدودیت کاراکتری، عنصری است که به توئیتر یک ویژگی خاص می‌بخشد. از آنجا که توئیتر در مدت این ده سال شاهد تغییرات زیاده بوده است، این پیام می‌تواند تجدید میثاقی با محدودیت کاراکتری باشد، اگرچه توئیتر در وبلاگ رسمی خود، پیام طولانی‌تری را منتشر کرده است.

در این پیام نوشته شده است: در طول این سال‌ها، شما توئیتر را تبدیل به چیزی کردید که در حال حاضر هست و شما به آن در آینده شکل خواهید داد. متشکریم از ساختن تاریخ، ایجاد تغییرات و خنده‌های هر روزه با یکدیگر.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان