۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اقتصاد مقاومتی یعنی مثل بچه پولدارها عمل نکنیم
کد خبر: ۱۵۴۸۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی:

اقتصاد مقاومتی یعنی مثل بچه پولدارها عمل نکنیم

نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: تاکید بر اقتصاد مقاومتی در راستای جلوگیری از اشتباهات گذشته است و نباید مانند بچه پولدارهای عمل کنیم.

اقتصاد مقاومتی یعنی مثل بچه پولدارها عمل نکنیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، جعفر قادری اظهار داشت: نامگذاری سال ۹۵ به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نشان دهنده اهمیت استراتژی اقتصاد مقاومتی در کشور است.

نماینده مردم شیراز گفت: درست است که ما دوران تحریم را پشت سر گذاشتیم اما شرایط به گونه ای است که ممکن است تحریم ها برگردد.

وی تاکید کرد: کشور ما نه تنها در معرض تحریم های مجدد بلکه در معرض شوک ها ناشی از کاهش قیمت نفت و خشکسالی است که فائق آمدن بر این شوک ها راهی جز حرکت به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط اقتصادی به گونه ای باشد که تاب آوری اقتصاد افزایش یابد گفت: باید مولفه های اقتصاد مقاومتی مانند دانش بنیان بودن اقتصاد، مردمی شدن اقتصاد و غیرنفتی شدن اقتصاد مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم اصلاح ساختارهای اقتصادی گفت: باید سیستم اداری و اقتصادی کشور به سمت عدم تمرکز پیش رود تا بتوانیم از شرایط موجود حداکثر استفاده را بکنیم.

وی نسبت به تکرار اشتباهات اقتصادی گذشته هشدار داد و گفت: نباید به امید اینکه در آینده ممکن است مشکلی برای ما پیش نیاید مثل بچه پولدارها استفاده کنیم و ظرفیت های درآمدی مان را در جهت مصرف کالا و واردات کالاهای مصرفی بکار گیریم.

نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی تصریح کرد: ما ناچاریم ارز محدودمان را در جهت توسعه اقتصاد کشور، تقویت زیرساخت ها، مردمی شدن اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های غیرنفتی استفاده کنیم.

قادری اظهار داشت: توجیهی ندارد به عنوان کشوری که در معرض آسیب ها و تحریم ها و مخاطرات جدی هستیم هنوز وارد کننده فرآورده های نفتی باشیم و نفت و گاز را به صورت خام صادر کنیم.

وی تاکید کرد: باید در جهت توسعه محصولات انرژی در کشور اقدام جدی انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم توسعه صنعت گردشگری اظهار داشت: باید در جهت ایجاد وابستگی کشورهای دیگر به کشورمان قدم های اساسی برداریم.

وی با بیان اینکه با روش های پیش پا افتاده قبلی نمی توان اقتصاد را اداره کرد تصریح کرد: ما با محدودیت سرمایه و آب مواجه هستیم و باید بتوانیم از هر واحد سرمایه و آب، حداکثر استفاده را بکنیم.

قادری با اشاره به جایگاه علمی برتر ایران در میان کشورهای منطقه گفت: این جایگاه باید تبدیل به محصولات دانش بنیان شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم کاهش مصرف انرژی و اصلاح سیستم های حمل و نقل و اداری خاطرنشان کرد: باید اقدامات جدی در راستای قابل رقابت شدن محصولات ایران با محصولات جهانی انجام شود.

وی ادامه داد: ما مردم را صرفاً برای راهپیمایی و انتخابات نمی خواهیم بلکه به مردم برای فعال کردن اقتصاد هم نیاز داریم تا هزینه های دولت کاهش یابد.

قادری اظهار داشت: دولت باید درآمدهای حاصل از صادرات نفت را در صندوق توسعه ملی ذخیره کرده و در جهت توانمندسازی بخش خصوصی بکار گیرد.

وی گفت: درآمدهای نفتی را دولت، باید در راستای توانمند سازی بخش خصوصی به کار گیرد.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان